oykumoms Kızlar bayadır çok farklı ölçülerle deneyerek pofidik bir poğaça yaptım herkesin bilmesini istiyorum. Ama içinizden beğenmeyenler de olabilir ama ben bayıldım. Yemek yapmayı beceremiyorum ama hamur işi ve tatlı da azıcık iyiyim
oykumoms Pamuk_bebegim42 Benisahtesevme2 2 su bardağı ılık su (isterseniz 1 bardak süt 1 bardak su da kullanabilirsiniz) 1 paket yaş maya 3 yumurta (2sinin sarısı ayrılacak üzeri için) 3 yemek kş şeker 2 tatlı kaşığı tuz 1 çay bar. sıvı yağ 2 yemek kaşığı tereyağı 7 su bardağı un (ölçülerinize göre un miktarı değişir azar azar eklenmeli)
oykumoms oykumoms hamur yoğurduktan sonra zaten sıcak bir ortamda mayalanmaya bıraktığınızda çabuk mayalanıyor Bir de küçük bezeler haline getirdikten sonra da bir 5-10 dakika kadar dinlenmeye bırakın muhteşem oluyor yaparken bile yumuşacık oluyor zaten hamur
Kayra_68_aksaray oykumoms tepsi mayası çok önemli en az yarım.saat tepsi mayası yaptığında daha güzel oluyor ben yumurtasını sürüp çalışmayan fırında 1 saat falan bekletiyorum sonra çıkartıp fırını çalıştırıyorum ısınınca tepkileri tek tek sürüyorum ekmek gibi puf puf oluyo
oykumoms Yağ miktarını fazla bulanlar olabiliyor o yüzden malzemeleri beğenmeyebilirsiniz dedim ama gerçekten çok güzel
oykumoms Benisahtesevme2 evet normalde bir tane yumurta kullanıyordum ama bir yemekhanede çalışan bir ablanın tarifine baktım 5 yumurta kullanıyordu bana çok fazla geldi o yüzden 3 kullanayım bari dedim bu şekilde bir tarif oldu 😂
oykumoms benaslindayohum ay denerseniz yazın aynı sonuç olup olmadığını merak ederim 😅 şimdiden afiyet olsun