Gizemissss verem savaştaki doktor değerlendiriyor, boyutunu ölçüyor pozitif olup olmadığını anlamak için , verem aşısı yapıldıysa yani bcg aşısı 15 mm sonrası pozitif cetvel yada metre ile ölçülüyor, yapılmadı ise 0-5 mm arası şüpheli, 6-9 mm arası bir hafta sonra tekrar test yapılıyor , 10 mm üstü pozitif kabul ediliyor, tüberkilin yani ppd testi acısız bir test derinib üst tabakasının altına minik bir damla ilaç enjekte ediliyor ve gerçekten acısız, zararsız birşey , vucutta verem var ise etkileşime geçip kabarıyor kızarıyor yuvarlak şekilde başıma geldiği için biliyorum