Merhaba sevgili anneler umarım postum hepinize yardımcı olur diyerek söze giriyorum..
öncelikle doğuma girmeden önce yaptığım araştırmalar sonucu emzik vermemeye karar vermiştim çünkü meme reddi yaptığını biliyordum ama ne yazık ki bebeğim doğduktan 3 gün sonra sütüm geldiği için haliyle mama vermek zorunda kaldım ve yine meme reddi yaşadım🤦🏻♀️ bu süreçte emzirmeye de çalıştığım için emzik hiç vermedim. Silikon uç kullanarak 25 gün içinde meme reddi sorununu tamamen aştım bebeğim memeye alıştıktan sonra da yine reddetmesin diye emzik ve biberon kullanmadım. Zamanla farkettim ki bebeğim parmaklarını keşfetti ve emmeye başladı bunu yaparken battaniye de ona eşlik ediyordu. Parmak emme ve battaniye gibi yumuşak materyallerin anne karnı huzuru verdiğini bu yüzden bebeklerde bu eğilimin olduğunu ve 3 yaşa kadar normal olduğunu öğrenince rahatladım. Bebeğim büyüdükçe bu dürtü azalır sandım ama yanıldım. Bebeğim acıkınca, sıkılınca, uykusu gelince battaniyeyi alıp parmak emmeye devam etti.Gece bile aynı şekilde azıcık uyansa parmağını emiyordu. Emzik emen bebekler emzik ağzından düşünce gece sık uyanır parmak emenlerse elini hemen azğına götürdüğü için uykusu bölünmez bizimki bu yönde işe yaradı gece uykusu bölünmedi ama dişlerinin çıkması gece istemsizce ağzına aldığı parmağını yara yaptı. Ben ilk gün önemsemedim baktım pek bir şey yok gibiydi. İki gün sonra ise ısırdığı için parmağı şişmiş hafif deri altı kanamış ve dokununca acıyan haldeydi. Ben o güne kadar asla battaniyeyi bırak parmağını emme diyerek ağzından çekmedim hiç kızmadım. Parmağına bişey sürmedim. Dışarda başkalarının yanında bile yapsa müdahale etmedim. Bu travma olmaması için en önemli nokta. Eli ne zaman acıdı o zaman müdahale ettim parmağı yara olduğu işin kremleyip sardım. Her seferinde iyileşsin emicez dimi diye sordu EVET dedim asla tedirgin etmedim. Parmağı iyileşmeye başlayınca gün içinde sarmayı bıraktım gece istemsizce ağzına almasın diye 3 gün sadece gece sardım. Sonra onu da bıraktım. Parmağı iyileşti ama hala biraz acıyor annecim iyice iyileşmesini bekleyelim diyerek geçiştirdim. Bu süreçte parmağını uykuya geçiş desteği olarak kullandığı için bıraktığı andan itibaren uykuya geçişte zorlandı. Bunu da hikaye anlatarak sayıları renkleri şekilleri uyuyana kadar sayarak şarkı söyleyerek aştım. 1 hafta içinde parmağını gündüz ve gece emmeyi tamamen bıraktı. Parmak emmeye iten nesne olan battaniyeyle vakit geçirmesi de azaldı gün içinde onu da bi kenara kaldırıp atıyor gece ise üstüne örtüyoruz çünkü bu yaş çocuklarının uyku arkadaşı olması gerekiyor. Battaniye bu ihtiyacı karşılamaya devam ediyor. Ayrıca parmak emen çocuklar büyüdükçe dokunduğu şeylerden oyunlardan sonra ellerini yıkasa da bakteriler gidiyor ama virüsler daha kalıcı olduğu için çok sık hasta oluyor. Özellikle okula başlamadan önce bu alışkanlık ne kadar hızlı biterse o kadar iyi. Sonuç olarak bebeğim ağlamadan onu zorlanmadan zamanının gelmesini bekleyerek kendiliğinden doğal bir şekilde bu dürtüden kurtulduk. İster parmak ister emzik olsun bu bağımlılığı engellemek için asla nesne saklanmamalı acı şeyler sürülmemeli , asla çocuklara sen büyüdün bebek değilsin artık denilerek yagılanmamalı ve korkutulmamalı. Bırakmak için 3 yaşa kadar vakti var bunu pedagoglar söylüyor o zmana yaklaştıkça konuştuklarınızı anlayacak ve kendi iyiliği için doğru olanı yapacak bu yaştan önce hele ki 6-7 aylıkken filan müdahale etmeyin sadece doğru zamanı bekleyin illa parmağının yara olmasına gerek yok baktınız 3 yaşa geliyor bi bant yapıştırın ve onunla konuşun doğruyu anlatın gerekirse iyi olunca yeniden emeceğini söyleyin. Buna 1 hafta ara verince gerçekten davranış sönüyor ve geri gelmiyor. Bu arada yaşı küçük olduğu için diş yapısı ve parmağında bozulma olmadı devam etseydi olabilirdi. Sadece parmağı emdiği için hep nemli ve buruşuktu bırakınca kurudu ve soyuldu 1 haftada normale döndü. Sizinle deneyimimi paylaştım umarım bu durumdan muzdarip olan herkese yardımcı olur biz başardık siz de başarabilirsiniz sevgiler.. 🍓🍓🍓💪😉