mira20022023
Aslında suyun neden verilmek istenmemesi araştırılsa ya da ne kadar verirse zararlı olur bunlar bilinse su verilmeye bu kadar karşı çıkılmaz. Ben size şöyle diyeyim suyun verilmeme amacı bebeğim beslenmesine engel olmamak yani şimdi siz bebeğinize 30-60 CC veya 90 CC gibi oranı da su verirseniz ilk 6 aydan önce bir gün içinde bu bebeğinizin yetersiz beslenmesine neden olur ve başka sorunları da yol açabilir bazen su zehirlenmesi yaşayan bebekler var. Su zehirlenmesi ne birkaç kere şahit oldum hep fazla su verilen bebeklerde görülüyor. Ben hiç bir çay kaşığı su almıştı da zehirlenmiş de gelmiş diyen bebek duymadım hatta bir tanıdığımın çocuğu sürekli idrar yolu enfeksiyonu geçiriyordu doktoru bir oranı ayarlamıştı şu kadar su içecekti ama öyle CC oranı ile değildi (tam hatırlamıyorum ) Ben de kendi oğlumun bezinde turunculuk görmüştüm kilo alımı iyi olmasına rağmen kontrole gittiğinde doktora sorayım demiştim o da onaylan işte verdiği miktarda besledikten sonra 1 çay kaşığı bu zamanda 2 oldu 3 oldu 4-5 çay kaşığı oldu falan derken ek gıdaya başladıktan sonra ben yavaş yavaş 20-30 CC su vermeye başlamıştım ek gıdadan önce de her emzirmeden sonra da su vermiyordum. Bir de su vermeden önce ek gıdaya geçtiğinde de böyleydi beslenmiş olduğundan emin oluyordum. İsterseniz siz de doktorunuza sorun tabii ben size verin kesinlikle demiyorum ama sadece bildiğim şeyleri aktarıyorum o onaylarsa ya da kendiniz isterseniz diyelim ki günde 8 defa besleniyor sadece bir beslenmeden sonra bir çay kaşığı su verirseniz hani bunun bir zararı olmaz ama bir çay bardağının yarısıyla su verirseniz bir anda bu bebeği uygun değildir yani arayıp farkı farkı anlatabilmişimdir umarım.