yumosbaby Canlar yarın bebeğimin ve kendimin 40 uçurmasını yapıcam ama tek başıma yardımcı olacak kimsem yok bana detaylı bir şekilde anlatabilir misiniz nasıl yapılıyor ne yapmam lazım sırasıyla açıklaya bilir misiniz rica etsem
merkursavascisi_06 yumosbaby hiçbir şey yapmak zorunda değilsiniz. 40çıkması annenin gusül almasıyla ilgili bir durum bebeğin konuyla ilgisi yok 😇
Catlakbiranne yumosbaby Normal banyo yaptıracaksın canım yaptırırken bildiğin duaları oku gerisi batıl inanç zaten bişeye gerek yok yani
2-prensannesi yumosbaby ilk çocuğumda kayınvalidemle yıkamıştık suyuna dua,yasin okudu 40 tane küçük taş koydum kalan suyla da ben yıkanmıştım küçüğü de tek başıma yıkadım ona da suyına dua yasin okuyup yıkadım
edafmo yumosbaby annem 40 tane fasulyeye İhlas suresi okumuştu bebeğin banyo yapılacak suyunun içine koyup yıkamıştık normal 1 tas su bırakmıştık onu da ben gusül alırken başımdan aşağı dökmüştüm
yumosbaby merkursavascisi_06 etraftaki insanlar o kadar kafa karışıyor ki zorunda bırakıyolar malesef 😒
yumosbaby 2-prensannesi bir kova su hazırlasam en son yarısını ona yarısını kendime döksem olur mu ki öyle
merkursavascisi_06 yumosbaby boşverin yapmak istemiyosanız etraftakilere ne. Dediğim gibi sizin gusül almanız dışında bir şeye gerek yok hatta şöyle söylemek isterm dini hassasiyetinizi bilemem ama bu islamda olmayan bir uygulama eski türklerin adetlerinden kalma şamanist bir gelenek bu sebeple ben herhangi bir şey yapmamaya özen gösterdim. Kırk uçurmak ve dinimizdeki yer diye araştırabilirsiniz
Miniktospikannesi- yumosbaby hiçbirşey yapmak zorunda değilsin ama yapmak istiyorsan anlatabilirim canım pek bir şey yok aslında önemli olan senin lohusalıktan çıktığın için gusül abdestin
yumosbaby Miniktospikannesi- burdaki herkes aynı şeyi söylüyor ama etrafımdski herkes evide kırklamamı söylüyor öyle bir şey de ilk defa duydum siz yaptınız mı
Miniktospikannesi- yumosbaby ben yapmadım yapma taraftarı olmadım ama akrabalarımdan yapanlar olduğu için biliyorum bu 40 tane taşı suya koyup o sudan biraz alıp oda oda gezip sudan parmak uçlarıyla sıçratıp dua okuyorlar ev kırklaması deniliyor bunada ama bence gerek yok
Hbhb yumosbaby aynı gün doğmuş bebişlerimiz bizimde yarın 40 günümüz yıkarken bildiğin duaları oku dendi bana bol bol birde bebişim yıkandığı suyu kendi başından da dök dendi o kısım ne kadar doğru bilmiyorum ama yapıcam işte birşeyler 😅😅
yumosbaby Miniktospikannesi- tamam bebekle kendimi kırklamak neysede bu evi kırklama işi biraz saçma geldi bana yapmasam olur herhalde 🙄