Merhaba. Gelişim psikolojisi derslerinde aklımda kalan çok net bi bilgi var. Çocuk hazır olduğunun sinyallerini verse bile 2 yaşından önce tuvalet eğitimine başlanmamalı. Çünkü birey 2 yaşından sonra bedenini ve cinsel organını farkına varıp tanımaya başlıyor. Ve altına kaçırdığında kendi suçu olmadığını anlayabilecek bilinç düzeyinde olmadığı için başarısızlık ve yetersizlik duygusu yaşamasına neden olur. Bu duygular maalesef ki yetişkin olduğunda da peşini bırakmaz. Ne yaparsa yapsın başarısız olduğunu düşünür. Erken yaşlarda tuvalet eğitimine başlanan çocuklarda ileriki yaşlarda da altına kaçırma problemleri olduğunu kanıtlamışlar.
Bi tuvalet eğitimi buralara kadar gidiyor yani 😅 Tavsiye etmem bence bi kaç ay daha bekleyin Eylül falan daha uygun ama yine de sizin şahsi kararınıza kalmış bir şey.