Merhabalar. 11 aylık bebeğim var. Rabbim hepimizin evladını bağışlasın. Bebeğim 3 aylıkken bana ciddi derecede kemik erimesi teşhisi kondu. 36 yaşımda olmama rağmen. Daha önce gerçi bu konuda post açmıştım. Bu kemik erimesi belimde omurga kemiklerimden birini kırmış ve o kırığın üzeri ödem toplamış. Emzirdiğim için ameliyat olamadım. Korse kullandım ve o ödem aylar sonra geçti ve kırıkta kendiliğinden kaynadı. Yani en son gittiğim doktor öyle söyledi. O dönemler endokrin bölümüne gittim. Bu duruma o bölüm bakıyormuş. Bana hafif ilaçlar başlayacağını, emzirmeye devam etmem gerektiğini, 6 ay sonunda kemik ölçümü sonucuna göre emzirmeyi kesip kesmeyeceğimi söyledi. Gel gelelim o 6 ay geçti ve benim kemik ölçüm değerlerim nerdeyse aynı. Ağır ilaçlar başlarız, emzirmeyi mecbur kesersin o zaman diye konuşmuştu. Ben başka bir doktora gittim bu sefer. Bir önceki doç. Bu sefer Prof. gideyim hem farklı bir göz hem de ileri bir branş değerlendirsin istedim. Beklediğim gibi olmadı ama. Evet ciddi kemik erimen var. Bir sürü tahlil yapılmış ve bişey çıkmamış. Senin durumun gebelik, doğum ve emzirmeye bağlı gibi duruyor dedi. Beslenmene dikkat edeceksin ve sana yazdığım ilaçlarla takviye yapacaksın, bol bol güneşleneceksin dedi. İşin tuhafı bunları yıllardır yapıyorum. Beslenmeme herzaman dikkat ederim. Sporumu yaparım. Yazın güneşin altından nerdeyse hiç kalkmam ama hayatımın tam zıttı bişey geldi başıma. Vardır bir hayır diyorum. Emzirmeyi 1 yıl daha kesme, bırak emsin. Daha çok küçük dedi bana doktor. Gel gelelim kafam aşırı karışık. Sütüm bebeğimi kemik erimesi ilaçlarına ilk başladığım andan beri yaramıyor. Yani 4 aylıktı bebeğim. Bu ilaçlar emzirince kullanılır demişti doktor ama ilaçlara başladığım andan itibaren inanılmaz bir meme reddi yaşadım. Hep ataktan dedim ama işin aslı kullandığım ilaçlar ya sütümün tadını değiştirdi ya da yağını bitirdi. Bir şekil bebeğime meme vermeye devam ettim yine ama kilo alımı durdu, duymamaya başladı. Mecbur ek gıdaya 5 aylıkken başladım ve mama takviyesi yapmak zorunda kaldım. Bunu son gittiğim doktora söyledim. İyileşmek istiyorum hani bu kadar takviyesi var bebeğimin. Kemik erimem de var. Emzirmeyi keseyim. En azından bir de öyle bakalım düzelme iyileşme var mı olacak mı dedim. Doktor asla emzirmeyi bırakma diye ısrar etti. Böyle olunca ben iyileşemiyorum. Bel ağrımı saymıyorum bile kemiklerim ağrıyor. Aşırı halsizim. Bebeğim büyüdükçe memeye daha bir düşkün oluyor ve sırf memeye güvendiği için gecede kaç kez kalkıyor bir ben bilirim. Fayda etmeyen, doyurmayan, suya dönmüş memeyi sizce vermeye devam etsem mi yoksa bıraksam mı? açıkçası memeden keseyim diyorum ama vijdan yapıyorum sonra. Ne bilim? Yerimde olsanız ne yapardınız? Biraz uzun oldu hakkınızı helal edin😥