BirkimseymXD hesabımız 24 saatin dolması olmalıdır. Örneğin pazartesi günü saat 11′de doğum yaptıysanız salı günü saat 11′de birinci gününüz tamamlanmış olur. Yani pazartesiyi değil salıyı birinci gün olarak sayacaksınız. Bu hesapla 40.gün hangi güne denk geliyorsa saat 11′de azami süreyi doldurmuş olursunuz. Fakat asıl amaç namaz vaktini geçirmemek olduğu için ve kuşluk vaktinde herhangi farz bir namaz olmadığı için öğle vaktinin bitimine kadar gusül abdesti alma imkanınız vardır. Sonrasında kanamanızın devam etmesi halinde özür hükmünde olursunuz ve her vakitte yeni bir namaz abdesti alarak namazlarınızı kılmanız gerekir. Özür halinde sağlığınızın olumsuz etkilenmemesi kaydıyla eşle birliktelik de serbesttir. Kanama tamamen kesildikten sonra ayrıca gusül abdesti almaya gerek yoktur 🌺