Laringomalazi olabilir, nefes borusuyla yemek borusunun orda bi yerde bi kıkırdak var o normalde orta yumuşaklıkta olması gerekirken bazı bebeklerde daha yumuşak oluyormuş o sebeple hırıltılı nefes alma oluyormuş 6 ayda çoğu sertleşip normale dönerken en geç 1.5 yaşında tamamlıyormuş gelişimini. Şimdi şöyle anlatayım benim ikizlerim var. Evde karşılaştırma yapıcak bebek olunca insan kafaya takacak daha çok şey bulabiliyor 😂 bir oğlumda aşırı hırıltı, mama içerken birden nefes alamayıp sonra ığğhhh sesli büyük nefes alıyor falan gece garip sesler çıkarıyor falan ben hep burnu dolu temizleyemiyorum diye kafayı yiyordum. Her gün burun yıkama yapıyordum ona rağmen devam ediyordu. Her kontrolde hırıltısı var diyorum dinliyorlar bişey yok diyorlar falan iyice bozdum kafayı yani. Hatta doktor yıkama yapma dedi nasıl yapmıyım çocuk nefes alamıyor diye içimden sövüyorum falan. Sonra biz anneannemlere misafirliğe gittik 3 günlüğüne unutmuşum burun aspiratörünü falan haliyle yapamadım. Çocuk rahatladı inanabiliyo musun şaka gibi ama o eski hırıltısı yok iyi yapayım derken kötü yapmışım sanırım. Laringomalazinin de dereceleri var bizimki hafif çok daha sıkıntılı nefes alma sesleri dinledim çünkü öyle değil ama tabi ister istemez onun etkisi sürüyor ama o eski hırıltısı gitti şimdi burnunu birkaç damla fizyolojikle nemlendiriyorum günde 1 kere. Bi de görünen sümük varsa onu tel tokanın tersiyle usulca alıyorum başka bişey yapmıyorum 3 ay 11 günlükler inşallah 6. Ayda tamamen kurtulcaz