Ebrukadersavas Kızlar merhaba benim oğlum 21 aylık hicbir şekilde konusmuyor cümle kuramıyor ne yapmam lazım bilmiyorum ilk çocuğum nasıl bir yol izlemem gerekiyor
Mavis34 Ebrukadersavas benimki 10 aylıkken başladı şimdi 18 aylık herşeyi söylüyor papağan gibi. Çok kitap okudum tüm gün konuştum yaptığım herşeyi ona anlatarak yaptim
Sebusebu Ebrukadersavas cümle mi kuramıyor yoksa hiçbir anlamlı kelimesi mi yok? 12 aylıkken 4-5 anlamlı kelime 24 aylıkken 2 li cümleler beklenir diye okumustum (anne gel - mama ver gibi)
Tugceonrdml_ Ebrukadersavas 21 aylik olmus hic bir kelimesi yoksa yani basit kelime anne baba dede mamma gibi bile kelimesi yoksa hemen bir pedegoga gidin benim kizim 13 aylikdi isimleri soyleyebiliyordu suan 27 aylik sohbet ediyoruz ben 18 ayina kadar hic tv telefon acmadim onunda etkisi olabilir
Cananne12 Merhabalar, öncelikle gün içerisinde neler yapıyorsanız tane tane anlatın sürekli konuşun bir arkadaşınız gibi. Gece uyuturken masal söyleyin, TV tablet telefon izliyorsa bıraktırın konuşmaya başlayacaktır inşallah 🌹 Bolca ilgi sevgi 🥰
Ayzvedrya2 Mavis34 canım benimki 2.5 yaşında tam 30ın içindeyiz daha yeni yeni cümle kuruyor kelime falan söylemedi hepsine bir kerede başladı keşime cümle şarkı daha yemi ve birkerede benimde ilk oğlum bende çok endişelenmiştim hatta kaynanam sürekli diyordu konuşmuyor mu daha eltinin ki konuşuyor falan sinir oluyor insan ama az sabır sen sürekli onla sohbet et çocuk şarkıları aç su verirken bu su bu şu şöyle böyle jerşeyi söyle 🙃
Noriye Mavis34 15 aylar da nasildi benimki de hic susmuyor ama anlamli kelimesi az bebek dili anlamiyorum surekli okuyoruz anlatiyoruz kitap en buyuk askimiz
Melekg 9 10 aylıkken panda gel anne Bi kaç birsey diyordu yaşında baya konuşuyordu 4yaşında düzgün konuşması var. Zeka kartları almıştım onları tanıtıyordum eşim konuşkandır sürekli konuştu
A2B4 Sebusebu Her bebek kitaptaki olmuyormuş bunu bana diyen dkt dil uzmanı 13.ay bitecek hala anlamlı kelime yok bababab,mamamama vs…babildiyor.ama herşeyi anlıyor işaret ediyor.18.aya kadar bekleyin dediler.18.aya kadar gelmezse kelime direk dil terapisi dediler.ailede geç konuşma varsa bi da sorun mesala bizde var amcalar kuzenler maalesef 6 yaşta konuşmuşlar.elltim oğlunda çok sknti çekti maalesef…çocuk 6 yaşında terpi alarak şakir şakir konuştu
Mavis34 Noriye benimki erken konuştu galiba 15 ayda 20 den fazla kelimesi vardı 18 ayda herşeyi biliyor söylüyor durumdaydı ama yiğenim 2 yaşında kadar konuşmamıştı paniklemeyin
Noriye A2B4 bnmmkde aynı anlamlı az kelime var ama banyoyu çöp kumandalar ne ise yarar hepsini anlıyor gösteriyor benimde yigenlerim geç konuştu etkisi varmi acaba su an 14 aylık 4 kelime falan ama hepte hiç susmadan anlatıyor
Burcubkb Ebrukadersavas 7 aylıkken konuşmaya başladı şuan 2 yaşında normal büyük insan gibi konuşuyor kızım 🧿
Noriye Mavis34 bnmde yigenlerim epey geç konuştu yanı oğlum icin vicdanım rahat tv tlf yok ve sürekli anlatip konuşuyoruz herseyi gösteriyor algısı iyi bakalım bekliyorum insallah açılır çok tsk ederim 🌸
A2B4 Noriye Benimki kelimeden sayilmiyor maalesef babildamanin bitmesi gerekiyor…bizde hiç yok yani elimden geleni de yapıyorum ama bebekte bitiyor… Artık takmıyorum… 18.aya kadar beklicez… 14.aya 4 kelime anlamlı net varsa super
Sevval_59 Ebrukadersavas surekli onunla iletişim haline gelin eline telefon filan vermeyin benimde 15 aylık kızım var sadece televizyon izlerken oda eğitici olan çizgi filmlerden onun dışında susayinca karnı acıkınca bana kendi dilinde anlatır dışarı çıkmak istesin ayakkabılarını getir kapiyi gosterir dediğim gibi surekli konuşarak ben ve eşim surekli konuşarak onuda biseyler anlatmaya alistirdik