Tbshn Bebeğim 3.5 aylık daha önce de konu açmıştım. Sadece anne sütü alıyor. Bu zamana kadar gaz problemi vardı Nurse Harvey’s Colex kullandık artık kendi gazını yaptığı için şurubu bıraktık. Şimdi de kaka yapmıyor. Daha önce 10 günlük bir süreç yaşadık doktora götürdük fitil verdi fitilden sonra yapmıştı konu açmıştım buraya. 5 gün geçti bir fitil daha verdim o zaman da yapmıştı şimdi o fitilin üstünden 3.gün oldu kaka yine yok. Çok fazla poposuna fitil vs müdahale etmek istemiyorum. Başına gelen var mı? Bu sefer müdahale etmeden 10 gün filan beklemeli miyim bilgili anneler yardımcı olabilir mi biraz stres oluyorum da başına gelen varsa burada konuşabilir miyiz bu aylarda normal mi acaba? İlk bebeğim olduğu için endişeliyim
ballibebekannesi Tbshn benim beneğim de 8 gün yapmıyordu her gün sabah akşam bir çay kaşığı hakiki zeytinyağı veriyorum 3 veya 4 günde bir kendisi yapıyor
Cinarveannesi007 Bebek hareketlendikçe (emekleme, dönme vs) bağırsakları daha iyi çalışır. Bizim de kaka sorunlarımız vardı. 2 haftada bir lavman yapıyordum, ek gıda ve hareketlilik başlayınca tamamen düzeldi
dygmrtt Cinarveannesi007 bizim 22 aylık ve 10 aylıkken yürümeye başladı hala düzelmedi haftada bir kaka yapıyor
Tbshn Cinarveannesi007 Prensannesii__21 dygmrtt asena0609 Öncelikle hepinize teşekkür ederim. Bizim herhangi bir ağrı sancı hiçbir problemimiz yok aksine keyfimiz çok yerinde. Sıkıntısı olsa ağlardı değil mi? Olmadı bu Cuma falan tekrar doktora götürüp durumu anlatmayı düşünüyorum. Bizimki geçen sefer de 10 gün olmasına rağmen hiç ağlayıp sızlanmıyordu. Karnı da yumuşak. Onun için ben de böyle endişelenip konu açtım. Sağolun yardımcı olduğunuz için 🥰
Prensannesii__21 Ağrısı sancısı yoksa bırak anne sütü alanlar 10 güne kadarda yapmaya bilirler bende suan aynı durumdayım bizimki ağlıyor ama süt ememiyo her damlayı kullandım yok biz 4 aylık olcaz bende fitil kullanıyordum o kadar ağlıyoduki dayanamıyorum 2 günde 1 fitil veriyodum simdi bıraktım beslenmeme dikkat ediyorum birde probiyotik kullanıyorum maflor adında bir damla bakalım inşallah bizde düzeliriz
asena0609 Tbshn Eğer rahatsızlığı yoksa sadece anne sütü alan bebekte 10 güne kadar tuvaletini yapmaması normal zaten kabız değildir ki ben kabız dediniz diye söyledim probiyotiği kabız kuru kakası varsa zorlanıyo ağlıyo karnı şişkinse kullanılır zaten bebeğiniz kabız değil sütünüzün tamamı yararlı olduğu için vücudu tamamını emer ve dışkı oluşmaz bu yüzdendir o 🤦🏻♀️😅
Tbshn ballibebekannesi Hangi zeytinyağını kullanıyorsunuz ve bir zararı yok mu acaba? Hiç müdahale etmeden kendisi yapacak mı acaba diye merak ediyorum açıkçası belki yapar. Daha sonra fitil ya da başka bir şeye alışmasın diye 🙂
ballibebekannesi Tbshn el yapımı aldım ben soğuk sıkım yazanlardan alacaksınız 2 kez fitil verdim daha vermedim şimdiye kadar.. kendi kendine yapıyor aç karnına azıcık süt sağın yağı süte karıştırıp verin
Tbshn asena0609 Ama fitil yapınca baya bir dışkılama oluşuyor 2 seferde de oluştu 😏 Karnı ağrımıyo emmesi iyi şikayeti yok fakat kaka yapmıyor işte fitil olunca çıkıyor kakası diğer türlü kakasız devam ediyoruz. Bu şikayetlerden öncesine kadar kakasını düzenli yapıyordu ondan şaşkınım 🤔
asena0609 Tbshn Bence rahatsız olmuyorsa bebek fitil çok fazla kullanmayın büyüklerimizde söyler fitil alışkanlık yapıyormuş
Tbshn asena0609 Ben de onun için çok fazla kullanma taraftarı değilim zaten ağrısı vs olsa ağlar huysuzlanır değil mi? Bizimki emiyor gülüyor oynuyor uyuyor gazını da çıkartıyor işte sadece kakamız eksik 😂 ballibebekannesi Teşekkür ederim yorumunuz için, ben korkuyorum zeytinyağı içirmeye ondan sordum açıkçası 😊
Tbshn asena0609 😂😂 İnsan yine de endişe ediyor bu zamana kadar hep düzenliydi neden böyle oldu diye😂😂 İnşallah düzelir ya, sağolun yardımınız için 🥰
Tbshn Esmakyt Matiasli Firaaa 0000Bahar Mgf Tubasu Anneolmusbirkadin Öncelikle hepinize fikirlerinizi paylaştığınız için ayrı ayrı teşekkür ederim 🙏🏼 Bizim daha öncesinde hiç böyle problemimiz olmuyordu hatta günde 4-5 kere kakasını yaptığı oluyordu. Bayramdan sonra ne olduysa düzensizlik başladı. Yani o zamandan beri iki kere fitil haricinde kendi isteğiyle kakasını yapmadı. Anlamadığım huysuzluk hiçbir şeyi olmamasına rağmen fitil verince kakasını yapması. İnşallah hepimizin bebeği sağlıklı huzur içinde büyür. Ben ilk bebeğim olduğu için gerçekten başında nöbet bekliyorum her altını açtığımda annecim inşallah kaka vardır diye açıyorum😂 Umarım düzelir, hepimizin bebişi iyi olsun ya. Tavsiyelerinizi deneyeceğim. Yine de ortak görüş olarak 10 güne kadar müdahale etmemem yönünde sanırım, anne sütü alıyor çünkü sadece. Belki de bebişlerimiz kaslarını daha tam kullanamadığı için yalancı kabızlık çekiyorlardır ama umarım düzelir. Herkes bebeğiyle çok güzel günler yaşasın tekrar hepinize teşekkür ederim 🥰
Firaaa Tbshn kulak pamuğuna zeytın yağı sur . Poposuna sür biraz yardımçı olucaq . Bunu hər günde yapa bilirsin zararsız bir şey . Bende bebeğim kaka yapmayınca böyle yapıyorum
Mgf Firaaa bence bunu önermeyin. Daha geçenlerde Bi postta annenin birine söylemişler denemiş pamuğun ucu poposunda kalmış. Dışkısndada çıktığını görmemiş. Çıkmış mıdr diye soruyordu. Tehlikeli şeyler bunlar.evet blki sz dikkt ederek ypıyosunuzdur bildğinz içn ama bilmeyen tecrübesiz Bi anne yanlış şeyler yapabilir.
0000Bahar Benim kızım da 6 aylık 1 aya kadar normal yapardı 1 aydır yapmıyor doktor fitil falan verdi anne sütü alıyor ek gıdaya tam geçmedik yemek istemiyor çünkü ben yağ kayısı armut suyu gibi şeyler verdim ama maalesef yapmadı başka doktora götürdüm ve makatta darlık olabilir dedi bizde de ağrı sızı huzursuzluk hiç yok yarın götüreceğim çocuk cerrahisine bakalım inşallah bişi çıkmaz ilk çocuğum tedirğin oluyorum bende korkuyorum
Mgf Tbshn 4 aylıkken aynı sorunu bnde yaşadım. Bzde sadece anne sütü alıyoduk. Hemşire Bi haftaya kadr normal dedi. Bi kaşık zeytinyağı ver bişy olmz demişti. Verdim yine yapmadı doktora sorduk 10 güne kadar yapmaması nrmal dedi.ypmzsa diye fitil verdi. Herhangi bir ıkınması huyszluğu vs yoktu.9.gün Bn çeyrek fitil verdim. Onun öncesinde zeytinyağı vermiştim. Yapmayınca fitili verdim. Sabahına yaptı. Sonra yine yapmadı bikçgün bekledim. 4 günnde yaptı düzene girdi. Fitili sürekli kllnmayı önermiyolar alışknlk ypıyomuş. Bnde senn gibi çok panik oluyordum. Tabiri caizse poposunda nöbet tutuyordum. kabız olacak diye ama karnnda şişlik huyszlk ıkınması yoksa bekle 10 güne kadar bnce. Tabi yine doktora da danış.kilo aldığı dönemlerde sütün hepsini sindirdiği için ypmzmış bna öyle söylediler.