Sedaayaz2525 hayır hayır fırında mayalama diye bir şey var , yani direk şöyle oluyor 3 litre sütü kaynatıyorum soğumaya bırakıyorum derecem yok soğumaya başladıktan sonra serçe parmağımı batırıyorum 6-7 saniye dayanacak kadar bir ısı gerekiyor ben alıştım tutturuyorum ama zorlanırsanız derece alın ucuz bişeydi en son 😂 sonrasında bir kaseye maya hazırlıyorum ben kavanoza tek tek mayalama yapmıyorum terbiye usulü yapıyorum yani şöyle ; 3 litre süte 3 yemek kaşığı yoğurt olur, 3 yk yoğurdu bir kaseye koyuyorum üzerinde bir su bardağı sütten koyup ılıtıyorum güzelce karıştırıyorum yoğurt eriyince iyice tencereye maya karışımını ekleyip şöyle yavaşça birkaç kez karıştırıyorum homojen olunca kavanozlara dağıtıyorum sonrasında Fırını 50 dereceye getirip 5 dk çalıştırıyorum kapatınca kavanozları ortasına ızgara üzerine diziyorum 6 saat fırın kapağı kapalı kavanozlarınki açık bekletiyorum taş gibi oluyor. Sonra da buzdolabında 2-3 saat kapaksız tutuyorum sonra da güzelce kapatıyorum ağızlarını işte bu kadar 💁🏻♀️