Açıkçası zaman zaöam göğüs yaraları olması normalse de eğer ki bebek doğru emiyor ise göğüs yarası daha az olur hatta olmaz bile
Bebeğinizin memeyi iyi kavradıpından emin olun hatya genelde dopum yapılan hastanedeki hemşireler bu konuda destek verirler, yok ise online danışmanlar soranşlir veya onların sayfa ve youtıbe kanallarına bakabilirsiniz. Bebeğin sadece meme ucunu değil kahverengi bölgeyi komple ağzına alması gerekli yani areolayı maksimum kavramalı. Bebişinizi meme ile tam karşı karşıya konumlandırım yani hani gövde yukarıya dönük ve kafası yan meme emiyor olmasın mesela klasik emzirme pozisyonunda, gövdesi de sizin gövdenize dönük olsun. Farklı pozisyonlar da denetim emzirirken. Gerekirse siz elinizle memeyi lavramasına yardımcı olun. Elinizi c şeklinde yapın, baş parmağınızı meö bölgenizin üstüne diğer parmaklarınız altına gelecek şekilde memenizi tutun ve bebeği yönlendirin emme bölgesi konusunda. Doğru emerse yara olmaz. Bende artık meme çatlağı olmıyor ama nizşm de emme sürelerimiz uzadığı için veya bazen huusuzlanıp memede uyumakta ısrar ettiği için bende süt incisi oluyor. Bize pediatristimiz bi krem tarifi verdi. Ben lansinoh da kullandım garmastan da, bence her ikisi de hiç fena değiller. Ayva çekirdeğini çıların, bir cam kaba koyun (ben biten lansinoh cam kavanozuna koymuştum) üzerini bir parmak geçecek kadar içme suyu ekleyin ve dolaba koyun, ertsi gün o jelimsi bir kıvam alıuor, ben çok memnun kaldım. Diğer kremlere göre etkisi bence aynı, ama daha doğal daha ekonomik ve daha ekolojik:) göğüs ucunua gümüş kapak kullanabilirsiniz ben faydasını çok gördüm. Ama özellikle aktif yara varken veya süt incisi varken ben göğüs kalkanı (breast shield) kullanmayı tercih ediyorum. Çamaşıra değmediği için ucu, yara.çol rahatlıyor, kalkan hava alabildiği için iyileşme süresini de kısaltıyoe, bir bakın derim. Bem dopımdan önce ebebekten yanlışlıkla almıştım, iade süresini de geçirdiğim için iade edememiştim, iyi ki kalmış elimde !! Acil şifalar dilerim :)) keyifli emzirmeler
.