Evet kızlar çok sıkıntılı bir süreç yaşadık bu konuyla alakalı yaşayanlar bilir. Bu konuda çok fazla bilgi yok maalesef ve anneler çok zorlanıyor. Biz bu süreçte neler yaptık onları size anlatmak istiyorum.
Öncelikle bebeğim doğduktan sonras 6-7. Haftasında başlayan kolik ağlamalarımız vardı. Sürekli gaz problemi yaşıyordu ve durmadan ağlıyordu. Yüzünde ufak sivilceler çıkmıştı. Sağlık ocağında ki ebe babası sakallı mı öpmesin demişti. Ben gürültülü kaka da yaptığı için alerjiden hep şüphelendim. Fakat başka doktora gidiyorduk o normal demişti. Sonra onu değiştirdik zaten neyse. 2. Aya girdiğimizde artık tamamen keyifsiz ve uyumayan uyusa bile hemen uyanan bir bebekti belli sıkıntısı vardı. En son kakada nokta kadar kan gördüm. Yeni doktorumuz hemen kaka testi yaptı ve sonuç maalesef besin alerjisi.
Süt ürünlerinin tamamı , dana eti, kuruyemiş, baharat bunları tüketmeyeceksin dedi doktorumuz. Ben alerji diyetisyeniyle görüştüm. Bi diyet uyguladı tamamen bir çok şeyin yasak olduğu saçma bir liste. Tekrar doktor kontrolüne gittiğimizde doktor bu dıyete gerek yok zaten yememen gerekenler belli 8. Ayda kan tahlili yapıp ona göre diyet açacağız dedi. Bu süreçte Vegan yaşamayı öğrendim ve burdan bir kaç alerjik bebek annesiyle fikir alışverişi yaparak kektir börektir gibi şeyler yapabildik. Yulaf sütü kullandık vegan tereyağı bulduk Migros’ta satılıyor becelin bu ikisiyle tatlı krizlerine son verdik. Takviye olarak kalsiyum magnezyum hapı ve ekstra vitamin hapı kullandım. İçerik olarak bize uyan. Kaçak yapmadım kendimi tuttum. Çünkü kaçak olunca başa dönüyorsunuz. Yaptığınız diyet çöp oluyor ve direk kakasında kan oluyor bağırsakların rahatlaması tekrar zaman alıyor. Ek gıdaya başladığımızda 5. Ayda doktor elma püresiyle başlattı. Sonra sebzeler ekledik 6. Ayda. 8. Aya girdiğimizde kan tahlili yapıldı ve şükür negatif çıktı. Önce ben peynir ve yoğurt yedim sonra oğluma yedirdim. Şükür problem olmadı artık sanıyorum geçti. Darısı tüm annelerin başına inşallah. Sormak istedikleriniz varsa yardımcı olabilirim.