Merhaba sevgili anneler, kafamı son zamanlarda kurcalayan bir konuda size danışmak istedim. Oğlum 19 aylık, her şeyi geç öğrenen bir bebek. Yürümeyi 15 aylıkken öğrendi. Henüz hiç konuşmuyor basit sesler dahil.
İsmiyle çağırdığımızda hiç bakmıyor. Bir şeyler öğretmeye çalıştığımda, kitap okurken mesela nesneleri gösterirken öğrenemiyor. Bunu getirir misin, şunu götürür müsün dediğimde anlamiyor. Ama oyuncaklarını dağıttığında hadi toplayalım diye sepete atmayı gösterdiğimde oyuncaklarını topluyor.
Bak diye parmağımla bir şey işaret ettiğimde bakıyor. Bye bye yapmayı öğrendi, canı isteyince yapıyor, dışarı çıkarken. Genellikle kendi dünyasında yaramaz çok değil, çocuklarla oynamayı seviyor, kendinden biraz büyük kuzenleri var onlarla yakalamaca oynamayı çok seviyor. Biz ceketimizi giydiğinde dışarı çıkacağımızı anlıyor ve hemen dış kapıya gidip ağlıyor, o da gelmek istiyor.
TV çok izletmiyorum, eskiye göre baya azalttım. Hep oyun oynayıp vakit geçirmeye çalışıyorum, dışarı çıkarıyorum.
Cagirdigimizda bakmamasi beni rahatsız etmeye başladı artık. Bu arada kulak doktoruna götürdük, kulakları iyi duyuyormus bir sorun yok. Sizce oğlum otizmli mi?