Tahirabiasya2104 çağrı merkezlerinde çok farklı pozisyonlarda var. Takım lideri kalite birim yöneticileri vs bunlar çağrı almıyorlar fakat genelde dışardan insan almazlar. Yani hali hazırda çağrı alan personellerden seçerler belli başlı elemeleri eğitimleri olur genellikle (eğer deneyim yoksa) bu şekilde içerden döndürürler. Mesela eğer bir takım lideri gerekiyorsa genellikle o çağrı alanlardan seçilir. Dışardan takım lideri arayışına girilmez pek. Hali hazırda tam o işin içinden çekip çıkarırlar. Aslında onlar açısından bakınca en mantıklısı da bu. İşi baştan sona öğretmeye gerek kalmıyo. Her birim farklı ben mesela bi dönem akbankta çalıştım. Bi dönem multinette çalıştım. İkisinin birbiriyle hiç alakası yok. Multinette takım lideri olacaksa orda çalışanlar içinden olması gerekir ki baştan sona tüm sistemi birine anlatmak zorunda kalınmasın. Kalite çağrı dinler mesela. Hatalı yerlerde dönüş yapar bana göre o da zor konuşmuyosun evet ama sürekli dinliyosun. Yani kısacası zor çocuk okula başladıktan sonra psikoloji sağlamsa başlanabilir, en azından denenebilir. Ama çok hafife almamak lazım başlarken. Genelde çok hafife alanlar ilk ay işi bırakıyor 😂