Aysee__34 merhaba, kızım bir aylık civarı idi, deprem günleri idi, kucağımda hafif geldi, emmesi düzensiz idi. Doktoruna gittik, hemen mama dedi, evolvia verdi, 30-45-60 CC artırarak git, aldığı kadarını ver, önce emzir, sonra biberonla ver dedi. İlk gün öyle yaptım,60 da kustu 45 CC devam ettim, sonra dedim ki ben emzirmek istiyorum, biberon ile her seferinde meme reddi sen korltum ve bir pediatrist ile görüştüm. Emzirme desteği aldım ve bebeğin kilo takibini yaptı. Bebek dıpum kilosınun altına düşmüştü.. mama desteğini kesmedi ama düzenledi, bir kere biberon ile verdirmedi, alternatif sistemlerden bahsetti, ben de eds ile yani kateter ile verdim mamayı, halen öyle veriyorum. Bir aylıkken mide kapaitesi 60 CC civarında olduğundan 430 CC mama desteği verdi sadece. Bir süre iyi gittik. O arada sütüm de arttı. Ama sonra kilo alımı yine durdu, bu defa kşlo vermedi ama alması gerekeni de almadı, 3 aya gelmiştik artık, günde 180 CC mama ver dedi, dağılımını sen yap dedi. Ben, memenin süt üretme kapasitesini engellemesin düşüncesi ile 360 CC şeklinde veriyorum mamayı, yine kateter ile göğsüme bantlayarak. Açıkçası ebet kilo aldı ama kabul etmek gerekiyor bazen, benim kızım böyle bence, benim aksşme :)) sağlığı çok yerinde, keyfi çok iyi, gelişimi güzel, motor beceriler iyi, yani böyle olacak sanırım, minimum kilo alarak yaşayacak. )) Doktorumuz sınırlar dahilinde olduğu sürece heyecan yapmıyor zaten artık kilo takibini bile yapmıyor.. ben, mide ve bağırsak zorlarım korkusu ile ilk etapta mama miktarını kendim değiştirmedşm. Bugün şunu yapıyorum ama, mesela memede fazla kalmadı, aktif bir emme yapamadı ise 2 saat sonrasına planladıpım mamayı 2 saat önceye çekiyorum ve 60 CC yerine 90 CC veriyorum mesela ki şu anda mide kapasitesi 100-120 CC kaldırabilir. Açıkta kalanı süt ile kapatmıştır kısmen diyorum bir sonraki emzirme saatini (ki hani saat tutarak emzirmiyprım gerçi ama) bi tık daha öne çekebiliyorım ya da bir süre sonra yeniden emzirmeyi teklif ediyorum bebeğime..