Oğlum medullablastom tanili bir beyincik kanserini yendi kısa zaman önce. Çok fazla sorulan sorulara o zamanlar net cevaplar veremiyordum. Bilinclendirmek ve hiç kimsenin böyle bir şeye geç kalmamasi için bu postu açtım. Yaşadığımız ve bizim çoğu zaman göz ardı ettiğimiz ufak belirtileri sizinle paylaşmak istedim.
• ilk önemli belirti her su içişinde boğazına kaçıyor olması. Tek sefer değil her su icmede.
• Kafasını duvarlara vuruyordu sebepsiz yere sinir ve öfke gibi durumlar yok iken birden bire yapiyordu(Dr başının ağrısını hafifletmeye çalıştığı için bunu yaptığını söyledi.)
• Gece ara ara çığlıklar atarak uyanıyordu. Ağlama krizlerine giriyordu. (Uyurken daha çok baş ağrısı yapıyormuş bu tarz tümörler)
• Surekli aglayarak uyanıyordu.
• Başını havaya kaldırıp sağa sola yatırıp yuruyordu. Biz oyun yapıyor zannediyorduk.
• sarhoş gibi yürüyordu, sürekli düşüyordu. Elinden tutmadan asla yuruyemiyordu dışarda.
• Dalmasi vardı ara ara
•bez değişmek için yatirdigimda gülmeye başlıyordu gidiklanir gibi. ( Başı döndüğü içinmiş )
• yutkunurken zorlanıyordu bazen.
Bizim belirtilerimiz bu şekildeydi.
En büyük belirtiler. - Denge kaybi, Kusma,Gözlerde kayma, Başı sağa yada sola yatırma, vücudun bir tarafinda kas zayıflığı, akıcı cümle kurarken birden bozuk cümle kurmaya baslama cümle kurmada zorlanma, Baş agrısına bağlı olarak sürekli ağlama krizine girerek uyanmalar. ( Ki normal ağlama değil bu asla biri dövmüş gibi ağlıyordu). Bu belirtiler önemli belirtiler. Gözlem çok önemli. Çocuk bu böyle olacak zaten diyip asla göz ardı etmeyin. Erken olan her tedavi inanın ki hayat kurtarıyor. Çocuğumuzda bir terslik olduğunu biz anneler hemen hissediyoruz. O yüzden kendinizi dinleyin çevrenizi göz ardı edin.