Aslananne1 Eşimin bugün seker hastası olduğunu.ogrendik ve doktor insulin verdi gunde 3,4 defa vuracaksin ve her yemekten önce seker olcumu yapılacak dedi bu insulin nasıl bisi korktum daha önce çevremde de hiç görmedim 😔
Banu43 Aslananne1 eşinizin sekeri kaça çıkıyor bence kullanmayin derim arkadasimin annesi kullaniyor bağımlı insüline bedene zarar resmen yiyeceklerine dikkat etsin 500lere cikiyordu onunki sizinki kac
rivrivyapma Aslananne1 insülin dediğiniz şey aslında bir hormon şekeri baskılıyor eşinizin vücudunda yeterince salgılanmadığı için kandaki glikoz seviyesi yükseliyor bu tehlikeli bir durum düzenli kullanırsa şekeri dengede kalacaktır diye düşünüyorum tabi muayene etmeden doktor görmeden ben bunun kararını veremem:) yemeklerden önce şeker ölçümü parmağa (aletleri var bunun için) ucunda minnacık bi iğne olan kalemler var onunla parmağı deliryorsunuz cihaza bi damla kan yetiyor şekeri ölçülüyor şeker durumuna göre öğünlerden önce insülin yapması gerek bir de gece yatarken uzun etkili insülinler var ondan vermiş olabilir sabaha kadar etkisi devam eden insülinler onlar da :)
gzdeeylulada Aslananne1 doktor şekeri yuksek dıye vermıstır annem ve babam yıllardır şeker hastası babamın ki yuksek seker oldugu ıcın hem 1000 mg ilacını hemde insulın ignesı kullanıyordu korkmayın insulın şekerini dengeleyecek duzenli vurması lazım
LaMamaDellaCicala Banu43 boyle soylemeniz cok yanlis lutfen yanlis bilgilendirmeyin komaya mi girsin adam baska doktorada gozukun vs deyin kullanmayin demeyin benim babam seker hastasi on bes yila yakindir insulin kullaniyordu sabah ve aksam olarak ama cok dikkat etti yemesine icmesine sağlığına buna ragmen doktor artik kullanmayabilirsin diyene kadar kullandi birakincada ilaca dondu….
elmaliturtam Banu43 Allah’a aşkına nasıl böyle bir vebale giriyorsunuz doktor musunuz? Kullanmasın demek nedir gebelikte kullandım şükür bağımlı olmadım gebelikten üç ay sonra düzene girdi teyzem şeker hastası düzenli kullanıp sıkı diyet ile şekeri kontrol altına aldı şimdi insülin kullanmıyor bile. Doktorun verdiği ilacı kullanma demek nedir neyin kafası
LaMamaDellaCicala Aslananne1 duzenli kullanmak zorunda ama doktorla konusup bu sorulari ona sorun bakin kullanimi vs hepsini burdan ogrenemezsiniz evetbir arkadas nasil birsey oldugunu aciklamis ama siz doktora sorun risk almayın
rivrivyapma Aslananne1 aslında hemşireyim dahiliye kliniklerinde çalıştım hastaların şekeri normalse bile bi küçük doz yapıyorduk çünkü şeker hastaları diyetlerine uymak istemiyor çoğu zaman küçük kaçamaklar yapmak istiyor
rivrivyapma Aslananne1 bunu zamanla deneyimleyerek siz de öğreneceksiniz siz doktorun verdiği şekilde diyetine başlayın insülin dozunu yapın şeker durumuna göre karar verebilir hale geleceksiniz
Aslananne1 LaMamaDellaCicala evet doktor komaya girersin demiş iğne kullan yemeğe içmene dikkat edersen hap kullanırsın demiş
Mrpptk 7 yaşında tip 1 diyabet hastası yeğenim var ve kesinlikle doktor kontrolü altında tedavi görmesi lazım düzenli yemek yürür sağlıklı beslenme kesinlikle şeker düşmeleri ve çıkmaları organlara zarar verir kontrol halinde olması gerekiyor sağlıklı beslenmeye özen gösterin Rabbim şifasını versin inşallah
Banu43 elmaliturtam canım benm arkadasin annesi cok ileri seviyedeydi kullanmak bağımlılik yapti kendisinde oyuzden yazdim yine kullanir kullanmaz kendisi blir kişi kendini bilirse eger genetikte yoksa böyle bi hastalık sekeri normale düşer bazen insan kendinin doktoru olmalı her doktorda iğne insülin önermez
gzdeeylulada gzdeeylulada ayrıca annemde kardesıme hamıyleyken kullanmıs şekeri yukseldıgı ıcın sonrq bırakmıstı normal ilacına devam edıyor aynı zamandq kan sulandırıxı kullanıuor
LaMamaDellaCicala Aslananne1 evet benim babam ilk zamanlar doktora gitmedi sonra komalik oldu bir ay yatti komada….hep hastalik icat ediyorlar diyenleri dinledi🥴esinize gecmis olsun ve herseyi harfiyen yaparsa gencse belki ilerde ilaca doner sonra birakabilir belki ama hep doktor kontrolunde
Mirayveannesii Düzenli kullanmak zorunda annem kullanıyor günde 3 kere birde akşam yatarken farklı bir insulini var onu kullanıyor. Sabahları şekeri iyi çıksa bile vurulmalı çünkü yemek yiyecek cıkabiliyor şekeri.
elmaliturtam Banu43 her doktor önermez bak kendinde diyorsun şeker iç organları bitiren bir hastalık istikrarlı tedavi ile hasta iyi olur insülin bağımlılık yapar diye bir şey olur mu hiç gerek var ki doktor önermiş 400 şeker az mı zaten yüksek şekeri adamın