Selam kızlar bebeğim 6 ay 25 günlük. Biraz uzun olacak kusura bakmayın çünkü ek gıda konusunda gerçekten kafam karışık tam düzen oturttum diyorum bi kafadan bi ses çıkıyo gene kafam karışıyo. Tadımları bitirdik herşeyi 3 gün kuralıyla verdim çok şükür bi alerjisi çıkmadı tabi şeker, tuz, inek sütü, bal ve alerjen sebzeleri falan vermedim. Henüz et, tavuk, balıkda yok. Bende bebeğime sebze yemekleri yapıyorum mesela ıspanak yemeği yaptım havuç-ıspanak-pirinç pişirdim yoğurtla verdim. Enginar-havuç-bezelye yaptım verdim. Yemeklere zeytinyağı damlatıyorum. Kahvaltıda haşlanmış patates-yumurta sarısı-su ile omlet yapıp verdim. Günde 1 öğün veriyorum bazende keyfi yerindeyse bide ara öğün veriyorum meyve püresi, meyveli yoğurt, meyveli yulaf lapası gibi şeyler yapıyorum ara öğüne.
Kvalidem her gün soruyo bugün ne verdin diye bende söylüyorum bana diyo ki çok abartıyosun bunlarla uğraşılır mı bunlar karın doyurur mu muhallebi yap ver hem çocuğun karnı doyar hem çabucak yer bitirir böyle çocuğu yemekten soğutucaksın diyo. Açıkçası uğraşmak benim hoşuma gidiyo bebeğim için yemek hazırlamaktan zevk alıyorum çok şükür öyle yemekten soğuma gibi bi durumuda yok hepsini bitirmese bile severek yiyo yaptıklarımı tadını alıyo en azından.
Siz neler yapıyosunuz ek gıda için? muhallebiyi ne sıklıkla veriyosunuz ve gerçekten gerekli mi?