Hastaneden aldığım evrakları şirketin mali müşavir gönderdim. 34. Haftada çalışabilir raporu + 37. Haftada çalışamaz raporu + doğumda verilen doğum belgesi sırayla müşavire gönderdim, onlar yaptı işlemleri, başvurular bireysel değil, kurum adına bu 4 aylık ücretli izin için sadece bu evrakları verdim ben, müşavir SGK’ya sanıyorım dilekçe yazıp süreci başlatıyor. Genelde insanalra izin bitiminde yatmış (çok saçma!!) Bir arkadaşım ise, izni başladıktan bir kaç hafta sonra aldı bir kısmını, sanırım bu sgk’nın tekelinde falan yani bu ödeme düzeni, ben de 4 ay sonunda yayar diye beklerken önce süt parası denen para yattı, ertesi gün de heapta 3 küsür bin bakiye daha yattı, anlamadım ne oldupunu önce, bir kaç gün sonra bir daha yattı, 170 diye.bi çağrı merkezi var SGK nin orayı aradım, onlar ücretsiz izine dair ücret olduğunu söylediler. Ellerindeki başvuru on günlükmüş, onun bedeli falan dediler. Sonra ortalama ,10-15 günde bir yatmaya başladı..