Hnm-123 zor bir süreç, benim kızımda 3 yaşından sonra edindi tuvalet alışkanlığını. Birkaç denemem oldu ama ne ben, ne kızım hazırdık açıkçası. Hazır olmayınca da başarısızlıkla sonuçlandı hep.
Ben kendi sürecimizden kısaca bahsedeyim.
Hiçbir şekilde klozete ve lazımlığa oturmayı kabul etmiyordu. Bende zorlamadım, duşakabine yapmak ister mi diye sordum. Çişini birkaç gün duşakabine yaptı, sonrasında klozete kendi oturmak istedi.
Kakayı daha geç yaptı klozete. Onun için bez bağlıyordum. Yaklaşık 1-1,5 ay her kakam geldi dediğinde bez bağlayıp, bitti dediğinde bezi çıkarttım. Bi gün çişini klozete yapmak için gittiğimizde önce kakasını yaptı, baktı ki korkulacak bir şey yok o günden sonra ona da alıştı şükür.
Yani uzun lafın kısası süreci kızıma göre yönettim. Genel algılara takılmadım. Sık sık çişin var mı diye sormadım. Kaçırdı, ıslattı, söylemedi ama yine onun rahat ettiği şekilde ilerledi süreç.