@Ayb
Merhaba 4.5 aylık oğlum var. Geçenlerde bir arkadaş güvenli bağlanmadan bahsedince size danışmak istedim. Yaklaşık 1 aydır yabancılama başladı oğlumda. Eve biri geldiğinde ki bu babaannesi dedesi bile olsa huzursuz oluyor beni istiyor kucakta duruyor. Aynı şekilde biz başka bir yere gittiğimizde. Haftada bir mutlaka görüşürüz eşimin ailesi ile ama hala 5 dakikadan fazla durmuyor onlarda. Genelde 1 dakikada ağlıyor. Hatta bazen benim kucağımda olsa da başkası ona bakıp laf atınca huzursuz oluyor. Biri sevdiğinde ağlamaya başladığında kucağıma alıyorum bazen hemen susuyor bazen biraz daha ağlıyor bu güvenli bağlanmadığının mı göstergesi? Aynı odada bulunsam da beni görse de yine de başkasında durmuyor. Tüm bunlar normal mi ayına göre? Yoksa güvenli bağlanma belirtilerini görmek için henüz erken mi? İnsanların kucağa alıştırma laflarına aldırmayıp bebeğim her huzursuz olduğunda kucağıma aldım. Almaya da devam edeceğim. Geceleri kol mesafemde uyuyor sanırım bu da güvenli bağlanma için çok önemliymiş. Bir yazı okumuştum 2 yaşına kadar anne ile yatmalı yazıyordu doğruluk payı nedir acaba? Güvenli bağlanma için neler yapmalıyız? Genelde bu yazılar 1 yaş sonrası bebekler için oluyor biz daha öncesinde neler yapmalıyız? İnstagram üzerinden değil de buradan yazdım ki arkadaşlar da faydalansın diye.
Şimdiden teşekkürler.