Merhaba anneler,
Bu konuda başka bir sürü post var biliyorum ama aradığım cevabı bulamadığımdan yeni bir tane açtım.
Kız bebeğim 37. Haftada 3165 kg doğdu, 2900 ile hastaneden çıktık. Sadece anne sütü ile besleniyor. İlk ay tam 1 kilo aldı. 2. Ay kontrolünde 500gr almıştı ama ebemiz de doktorumuz da çok endişelenmedi. Doktorumuz reflüden şüphelendiğinden ilaçsız tedaviye başladık. ( emzirdikten sonra bi süre kaldırmıyoruz, sonra 20 dk yatırmıyoruz vs.) Bu sırada idrar testi de yaptırdık temiz çıktı. 1 hafta arayla doktora gittik, o bir haftada 160gr alınca böyle devam dedi doktor. Boy ve baş çevresi gelişimi de iyi.
Doktora gideli 15 gün oldu, evde kucağımda tarttığımda 200-250 gram aldığını görüyorum. Günde 2 kere kaka, 4-5 sefer dolu çişli bezimiz var. Genel ruh hali çok neşeli, aktif (hatta fazla aktif, doğduğundan beri eli kolu hiç durmuyor), göz teması, gülücükleri, aguları var.
Ancak ben reflüsü olduğundan şüpheliyim çünkü kilo almasına engel olacak kadar kusmuyordu, şimdi dikkatle beraber çok az kusuyor. Kakamız da mukuslu olunca acaba alerji mi diye şüphelendim ama diğer hiçbir bulgu yok, (kakada kan, döküntü, pişik, huzursuzluk, emerken ağlama vs)
Biraz uzattım ama bizimle aynı yoldan geçen birileri var mı diye sormak istedim. Bebeğimin genel sağlığı çok iyi, çok mutlu o yüzden kiloyu kafana takma diyor tecrübeli anneler ama ister istemez takıyorum.