Araseymen kizlar doktorumuz mama takviyesi verdi 1 öğün mama 1 öğün anne sütü dedi ama sütte azalma olmazmi zaten yeterli değil ki mama dedi..siz nasil yapiyorsunuz mama verdigim ögun sagma yapsam hepsini almiyor makina sütun nasil yapacam bu sekilde.. 1 aylık bebeğim..
Sennurrr Araseymen bende bi ara mama meme gitmiştim. Bence sabahları ve akşam yatarken mama verin. Gün içinde ve gece uyanmalarında emzirin hem de emmeyi unutmaz
Premomezra Araseymen ben en başından beri hem mama hem de emziriyorum ben bir öğün mama bir öğün meme yerine sürekli emzirdim kendisi doyunca memeden çeker aslında ama ben her seferinde 90 cl mama yapıyorum bazen içiyor bazen içmiyor gece 120 cl yapıyorum emzirmiyorum sadece mama veriyorum . Sabah ilk beslenmede uyanınca sadece meme veriyorum çünkü sabaha kadar memeler doluyor ☺️ böyle bir rutin yapabilirsiniz benim böyle çok kolayıma geldi hem gece uykusunda az mı emdi çok mu emdi derdim de olmuyor ne içtiğini görüyorum . Kızım 4 ay 20 günlük
Araseymen Nermindemirwl sağmada çikaramiyorumki gogusun ucundaki geliyo derindekini aşağı indiremiyorum bebegim emerse indiriyo dakikalarca emiyo
Annemioldumsimdi Araseymen Araseymen üzülmeyin, bu sütünüz olmadığı anlamına gelmez. Ben de aylarca aynı durumu yaşamıştım. Bir kaç ay sonra ancak sıkınca süt gelmeye başlamıştı.
Annemioldumsimdi Bir öğün mama bir öğün süt şeklinde değil de anne sütünün hemen ardından mama verebilirsiniz. Yani tek öğünde ikisini de almış olur. Bana doktorum o şekilde tavsiye etmişti. Öncelik her zaman anne sütü. Yani önce emzirin sonra hemen ardından mama verin. İçebildiği kadarını içsin. 1 aylık bebek için zannediyorum ki 20-30 cc yeterli olacaktır.
Araseymen Annemioldumsimdi 20 30 cc dediğiniz mama ölçeği mi ? ben anne sütünu onden verimce arkasina mama kabul etmiyor doyuyor demekki etmiyor anlamadimki doktor niye mama dedi..sütüm yetiyorda yaramiyormu bilmiyorum yaa.
Yeniannee21 Annemioldumsimdi merhaba aynı şeyi bende yapıyorum sütüm var aslında ama bebeğim çok uyuduğu için ve uyurken de emmediği için bide sarılığından dolayı mama veriyorum. Kaç dk emziriyorsunuz
Araseymen Annemioldumsimdi süt geliyor bebeğim emerken boğuluyor kanaldaki sütü indirince tazzikli geliyor ama ne kadar süt içiyor bilmiyorum zaten 5 dk sonra birakiyor memeyi doktora göre yetersiz demekki mama takviyesi dediğine göre.
Hceylan Benim bebegim meme ucum olmadığı için tutamadı. İki ay sağarak verdim. Ama aynı zamanda plastik meme ucu kullanıyordum. Emebilmek için çene kasları yetersizdi zaten ama plastik meme ucunu yinede ağzında tutuyordum alışması için. Sagmaya gelince ilk sütten sonra elinizle göğsunuzu öne doğru masaj yaptirin. En az 10 dk kadar bu şekilde çıkarttırin sütü. Sütun yağlı kısmı o şekilde geliyor. Aynı zamanda Sizde memeyi unutmayacak şekilde arada memeye tutun. Emmese bile unutmasın. Çünkü nasılsa bir kaç ay sonra emer diye düşünüyorum. Bende çok dert ettim o günler inanın. Mama da verdim anne sütü de aldi. Hiç kasmayın kendinizi dediğim gibi sabırla on dk kadar sağın göğsunuzu. Elinizle masaj yapmayınca yağlı süt gelmeyebilir. Öne doğru masaj yapın. Gerekirse yanınızda olan birinden yardım alın. Şunu unutmayın mama da verseniz anne sütü de alsa o bebek sağlıkla büyüyor. Az da olsa anne sütü alması ona yeter. Benim bebegim şuan bir yaşını geçti hala daha plastik meme ucu ile emiyor. Benim için çok zordu ama alıştım. Sürekli yanımda onu taşıyorum. Demem o ki her zaman daha zor durumda olanları hatırlayalım ve halimize şükredelim sabırlı olalım 🤗
Hceylan Hceylan Ne kadar mama verme konusuna gelince. Sağdiginiz sütun cc sine bakın. Mesela 60 cc mi çıktı. Bu bebek için iki saat kadar yeterli olur diye düşünüyorum. Ama baktınız ki hala aç ağlıyor 30 cc daha mama ilave edin. Bu konuyu sağlık ocağı ebelerine danışman senin için daha doğru olur 😊
Hceylan Hceylan makina iyi sagmiyorsa el pompalarindan deneyebilirsiniz . Ben iki ay manuel pompa ile sağdım. Dizime pompayı dayadım iki elimle göğsümu meme ucuna doğru masaj yaptırarak süt cikarttim
Araseymen Hceylan makinayi bir takiyorim 1 öğün de tek göğüs 80 cc cikariyor bazen 40 cc yani makinanin pompasi süt kanalını harekete geçirmeye yetmiyor bazen.bebegimde 5 dk emiyor ve birakiyor cogu kiside 5 dakikada o icmesi gereken sütü icer zaten diyo uf bilmiyorum yaa makina beni cok yaniltiyor sütüm mu az diyorum bu sefer mama vermek istiyorum en azindan ne kadar içtiğini bilebiliyorum diye düşünüyorum.zaten cokda iştahlı değil 60 cc mamadan sonra bayılıyor 1 saat sonrada emzirim diyorum kabul etmiyor ne yapacagimi şaşırdım valla.
Premomezra Araseymen tek göğüsten 80 cc süt çıkıyorsa bence bebeğiniz doyuyordur daha bir aylık kilosu kaç bilmiyorum ama kilo bazında alması gereken öğünü internetten hesaplayabilirsiniz
Hceylan Araseymen tel göğüsten 80 cc kadar çıkıyorsa bence bebek doyuyordur. Aç bebek aranır sürekli. Doktor neden mama takviyesi dedi bilmiyorum ama kilo alımı düşük olabilir. Dediğim gibi dağlık ocağı ebenizin telefon numarasını alın. Sorularıniza cevap verecektir
Asli1923 Emzirirken dik durmayın öne doğru eğilin, sıkı kıyafet giymeyin benim eğilmekten kamburum çıktı öyle süt geliyor, bir de sağım yaparken bebeğiniz yanınızda olsun oksitosin salınımı artsın
Sibel-erdem Bebegim iki gundur cok huysuz anne emziriyorum ams yetiyormu yetmiyormu anlamiyorum aylik muaynelere devlete gidiyorum saglik ocagida olumsuz bisi doymuyor olsa saglik ocagi mama takviyesi onerirdi ama dimi
Araseymen Sibel-erdem benimki de huysuz 2 3 gündür uyku yok emerken memeyle kavga ediyor mama yerken ayni dogru düzgün bise yemiyor kac gündür kafayi yicem..
Sibel-erdem Araseymen sizdemi benim gibi sadece emziriyorsunuz? Acaba sutumuz mu yetmiyor nasil anlariz bilmiyorumki yetip yetmedigini saglik ocagi mama ver yada verme diye bisi demedi bana bizim belli bi cocuk doktorumuzda yok kararlarimi kendim vermek zorunda kaliyorum
Sibel-erdem Premomezra dogdugunda 2620 ydi gecen pazartesi bir ayini doldurdu 3620olmustu tam bir ayda 1kg almisti iyimi? bir uygulamami var bilmiyordum tesekkurler
Premomezra Sibel-erdem her bebek farklıdır bebekler ilk 3 ay fazla kilo alıyorlar ve bunun ortalaması 750 gram oluyor 1 kg gayet iyi bence internetten direk 3500 gram bebek bir öğünde kaç cc beslenmeli filan yazarsanız 90 ml çıkıyor şuna sizin için ben baktım ama 4 saatte bir besleme için siz beslenme sıklığınıza göre mamayı 60 cc filanda hazırlayabilirsiniz