Sema345 sabır taşı varmış ondan şurup direkt birsktiricam
Asla tavsiye etmiyorum, hiçbir doktor, pedagog da tavsiye etmiyorlar. Daha küçük ve emzirmeye devam etme kararsızlığınız da var. Çevredekilerin etkisinde kalmayın, benim kayınvalidem de kızım 1,5 yaşına geldikten sonra arada bir memeyi bıraktırmamı ima ediyordu ama ben kendi kalbimin sesini dinledim. Siz de hala karar vermediğinize göre bıraktırma işini tiksindirerek değil de zamana yayıp anlatarak yapmalısınız. Kolay değil ama diğer türlüsü de kolay olmayacak. Aa meme acı olmuş deyip istemeyi bırakmayacak, yine ağlayacak, huzursuz olacak. Şimdiden artık büyümeye başladığını, yakında memeye ihtiyacı kalmayacağını anlatın. Sık sık söyleyin bunu bebeğinize. Meme emerken bile saçını okşayıp ‘benim kızım artık büyüdü yakında memeye bay bay yapacak’ diyordum. Ve bıraktırdıktan sonra 1 hafta içinde sadece sabah uyandığında meme deyip bir süre ağladı, 1 hafta sonunda o da kalmadı, tamamen memeyi unutmuştu. Çok korkuyordum ama çok kolay geçirdik bırakma sürecini. Siz de acele etmeyin, bıraktırmak istiyorsanız şimdiden konuşmaya, anlatmaya başlayın. Gece emmesini kesebilirsiniz ama tamamen bıraktırmak için bebeğinizi iyi hazırlamanız çok önemli