Bulutsuzluk-ozlemi66 aleyküm selam güzel kardeşim, istihare farz ve haram olmayan her türlü iş için uygulanabilir. Nasıl ki evlilik kararı için istihareye başvurulabiliyorsa boşanma için de aynısının yapılması mümkündür. Fakat istihareden önce istişarenin geldiğini bilmek gerekiyor. Tek başına istihare tevekkül için yeterli bir adım olmaz. Böyle bir düşünceniz varsa muhakkak fikirlerine saygı duyduğunuz, olgun düşünen aile büyüklerinize danışmalısınız. Artısını eksisini hassasiyetle ölçüp tartmalısınız. Bir de tevekkülün en büyük fiilî adımı olarak evlilik terapisi almanız çok daha sağlıklı bir karar vermenize yardımcı olacaktır. Eşiniz bunu kabul etmezse tek başınıza da olsa gitmenizi öneririm. Hiç olmazsa kendi adınıza güzel bir gayret örneği göstermiş olursunuz. İstişare sürecini iyi yönetebilmeniz halinde düşünceleriniz çok daha netleşmiş olur, buna rağmen kalbinizin mutmain olması için elbette sünnet olan istihareyi yapmanız güzel olur. Ama asıl olarak istişareyi ön planda tutmaya dikkat edin.
Şimdi de dilerseniz istihare nasıl yapılır üzerine konuşalım. Genel itibariyle istihareye yatmak şeklinde bir algı ve uygulama olsa da asıl itibariyle istihareye yatılmaz istihare yapılır, yani gece özellikle rüyada birşey görmeyi beklememek gerekiyor. Günün herhangi bir vaktinde istihare namazı kılınır ve duası okunur, o saatten sonra sadece kalbe doğacak his yoklanır, bu his hemen de hissedilebilir veya birkaç güne de yayılabilir. Hatta üst üste yedi defa istihare namazını tekrarlamak da mümkündür. Gece vakti yapılması sadece bir tavsiyedir çünkü en sessiz zaman dilimidir, kendimizi daha çok verebiliriz, gün içerisindeki bölünmeyi yaşamayız. Yani gece yapılması daha faydalı olur ama bunun şart olmadığını bilmek gerekiyor.
İstihare kalbe bir açıklık ve ferahlık gelmesi hissidir. Bu da şöyle anlaşılabilir, yapmayı düşündüğü iş ona sempatik gelmeye başladıysa istihare olumlu sonuçlanmış demektir, bunun aksi olarak o işe karşı gönlüne bir soğukluk girerse o zaman da olumsuz sonuçlandığı anlamına gelir. Başkalarına istihare yapmayı teklif edenlerin çokluğunu görmek de mümkündür, fakat istihareyi kişinin kendisi yapmalıdır, başkasına yaptırması doğru değildir. İstiharede rüya görmenin bir dayanağı yoktur. Kaldı ki buna renklerle şifrelenmiş bir mana vermek doğru olmaz. Ama istihare sonrası bir rüya görülür ve bu rüya o kişinin kalbinde sempati veya soğukluk hissi oluşturursa bunu da istihare sonucu olarak görebiliriz. Yani renklere başlı başına bir anlam yüklememek gerekiyor 🌺