GiybetReis Anne olarak üzülmenize gerek yok, dönemsel davranışlar eğer ki güzel kontrol edilirse gelişimi için çok önemlidir. Bu dönemde sakin ve anlayışlı olmak daha az hasarla geçirmenize yardımcı. Bunun beraberinde 3 yaşta kolay bir yaş değil çünkü. Net ve kararlı olmak güzeldir ama bunu çocuğa çok keskin şekilde geçirirseniz hırçınlaşmasına sebep olur. Hayır kelimesinden hoşlanmayan çocuğa sürekli hayır denilmesi gibi. Ortamı yumuşatmak, dikkati başka yere çekmek, sürekli anlatmak ve bazende ağlamasına izin vermek. Kendini yere atıyorsa bırakın atsın ağlasın sonra kucağınıza alıp devamını sağlarsınız. “Çocuklar inatlaşıyorsa, inatlaştığı biri vardır.” Kitapta okuduğum çok mantıklı bir cümle yani çocuğum inat bir çocuk demeden önce bende onunla inatlaşıyor muyum diye sormak lazım inatlaşmadan başarabilmek biraz zor tabii imkansız değil. Genelde çatışmaların en büyük sebebi ebeveyn ve çocuk arasındaki inatlaşmadır. “Yapacağım, hayır yapamazsın gibi.” Kolay gelsin zorlayıcı ama geçici bir süreç. 💜