Merhaba herkese
Kafamızda soru işareti olan iki yöntemden hangisini tercih etmeliyiz kararsızlığımızla birlikte sonunda karar verdik. Bebeğimizi kucağımıza almadan önce eşim ile birlikte aynı fikirdeydik; mümkün olduğunca erkenden sünnet ettirmeli..
Klipsli yönteme her ne kadar yeni çıktı denilse de aslında en eski yöntemlerden olduğunu öğrendik. Özel hastanede ilk 3 hafta içerisinde klips sonraki zamanlarda lokal anestezi ile dikişli olarak sünnet ettirebileceğimizi söylemişti. Bu sebeple bizde 3.hafta içerisinde klipsli yöntemle sünnet ettirdik. Ettirdiğimiz yerde öğrendim ki aslında bir zaman dilimi yok. 6-7 aylık bebekleri dahi klipsle sünnet yapıyorlarmış.
Gelelim nasıl geçtiğine..
Sünnet günü bebeği tok olarak götürdük. Sadece iğne yapılırken küçük bir mızırdandı sonraki işlemlerin hepsinde mışıl mışıl uyuyordu. Sünnet olduğu gün doktorun söylediği saatlerde söyledikleri oldu
Yani iki saat sonra hissetmemesi için bölgeye jel sürdük 24 saat boyunca 2 saatte bir olarak. 24 saat için her mızmız olduğunda emzirdim ki faydası oldu. Sonraki zamanlarda bardak değiştirmeye devam ettik. Klips takıldığı için bebeğin sürtünmeden dolayı canı acımaması adı karton bardak koyduk. İkinci gün banyo yapabilir denildi dalar bizim ufaklık suyu sevmediği için ben yaptırmadım. 5.gün klips çıktı, çıkartmaya götürdüğümüz günden itibaren bepanthol Plus sürdük. Sonraki 5. Gün kontrolü sonrasında sadece kantoron yağı ile pipisind masaj yapıyorum.
İlk gün haricinde bebeğimiz hiç birşey hissetmedi. Sünnet olduğu andan itibaren günlük ne yapıyorsan beslenme şekli gaz çıkarma aşamalarımız hakkında herhangi bir şekil değişikliği yaşamadık. Sünnet yaptırdığımız yerden aşırı memnun kaldık. İyi ki erkenden yaptırdık
Bir artısı da yenidoğan olduğu için iyileşme süreci daha hızlı oldu.