Arimayaa Merhaba kuzenim için soruyorum ailesi öz ve bazı sebeplerden dolayı reddi miras yapıp adını ve soyadını değiştirmek istiyor bu mümkün mü acaba bunun için ne gibi şartlar gerekir ????
aybikreis Arimayaa miras reddi için uğraşmasına gerek yok. Adını değiştirmek ın mahkemeye başvurup halledebilir. Zamanı gelince miras kalırsa istemiyorum der reddetmiş olur zaten
DMHD Arimayaa babanın üstüne borç falan varsa mirası ret yapabilir borcuda kalmaz mirasıda benim babam vefat ettiğinde üstüne borç vardı avukatım 1 ay içinde mirası ret yapmamız lazım demişti dna falan gerekmez ama isim değiştirme konusu fatklı bir olay onun için aile onayı var diye biliyorım mahkeme falan.
kar Arimayaa hiçbir teste ihtiyaç yok. Ama reddi miras durumunda geçerli sebep lazım. İsim soyisim değişimi e devletten direk yapılıyor.
Arimayaa aybikreis adını soyadını değiştirmek için mahkemeye başvursa annesine babasına da kağıt gidicekmi yani onlarda mı orada mahkemede olacaklar ?
aybikreis Arimayaa 18 yaşından büyükse onay almasına gerek yok ama mahkemede geçerli bir sebep sunması gerekiyor. Mesela anlamı kötüdür kabul edilir, veya ahmet yerine ahmat yazılmıştır düzeltilir. Bir avukatla görüşüp bilgi alsa yararlı olur
Arimayaa kar nasıl yani yapılabiliyor mu hemen peki kuzenim böyle yaparsa ailesinin soy ağacından direkt düşermi yani orada daha görünmez mi ?
Portologg kar canım orda kafana göre değiştiremiyorsun yukaridaki hanımın söylediği gibi isminin anlamı kötüyse veya yanlış yazılmışsa degistirebiliyorsun
yagmurkokusu_ kar o öyle yapılmıyor işte mahkeme kararıyla yapabiliyorsan bunu bizzat ben yaptığım için biliyorum. Mahkeme kararı ile değişiklik oluyor veya mahkeme kararıyla da sildirme yapabiliyorsun.
kar Arimayaa soy ağacından düşme olayı farklı onun için asliye hukuk mahkemesinde dava açmak zorunda. Ama bu şekilde bile soy ağacı silinmez, kayıtlarda her zaman kalacaktır.
Arimayaa yagmurkokusu_ peki mahkemede ailemin de bilgisi oluyor mu ve degisilen isim soyisim onların soy ağacında gorunucek mi hala??????
yagmurkokusu_ Arimayaa evet gözüküyor polis merkezinde bile isim değiştirmeden önce ki isimde çıkıyor sonrası da. Onların da soyağacında gözüküyor otomatik
yagmurkokusu_ Arimayaa komple soyağacını gizleyemez. Avukatla görüşsün neden böyle birşey istiyor ki ? Anne baba kütüğü herşeyi silinmesi lazım başka nasıl olabilir ki