EndlessLove_
Merhaba… Bu büyüme atağı en zor olanlardan 2 yaş.
27 aylık bebeğim var ve bizde bu süreçten geçtik. Ama artık normal bir şekilde eve gidiyoruz dediğimde gidiyoruz, elbet arada krizlerimiz oluyor oda arkadaşlarından biri olup biz erken gitmek zorunda kalırsak.
Öncelikle nedenlerini buldum, İstanbul’da yaşıyorduk 8 ay öncesine kadar ve mağlum parka girmek bizim için kabustu. Kalabalık, sıra beklemesinden aman aman kadar nefret ediyordum. Büyük küçük karma karışık derken gitmiyorduk.
Artık aydına (18 aylıktı) taşındık ve her mahalle başında park var. İlk gittiğimiz de 2 saat oynadı hiç tepki vermedik bekledik. Ertesi gün aynı parkta yarım saat oynattık ve aaa ileride başka park var orada neler var acaba diyerek oraya götürdük. Böyle böyle semtte yakın olan parkları gezdirdim (ilk amacım ona güven vermek, sözünde durma).1 ay devam ettik.
O zamana kadar oynamasına izin verdim o süreç tek kalana kadar, kimse olmadığında artık eve gitmemiz gerektiği söyledim, isterse….. oyun ya da banyo seçeneklerini sundum. (Zaman kavramı olmadığı için önce sevdiği seçeneklerden koydum).
Biz her gün aynı saatte parka indik rütine ekledim. Gidemediğimiz zaman ona ayıklama ile anlattım.
(bu artık bana güvendiğini ve istediği zaman parka gidebileceğini bilmesini öğrendi). Bu süreçte artık kendi seçeneği oldu. Gitmek istediğinde gittik.
Park dönüşlerinde yavaş yavaş ona eve gitmeye hazırlarken seçenek sundum, artık eve gitme zamanımız geliyor istersen son kez ya kaykaydan kayalım ya da salıncaktan sallanalım dedim. (Sadece birini seçtiğinde ve yaptığımızda eve gelişeceğimizi algısını verdim). Bunu 1 ay tekrarladım.
Sonra zaman kavramı olarak son kez kay gidelim kelimesiniz ekledim.
Derken artık bu park yerine genel rütini ekledim.
Ekmek almayı park sonuna ekledim, evden çıkarken markete gitmemiz lazım ama önce senin için parka gidip sonra markete gideceğimizi söyledim. Önce park sonra markette ( 1 ay sürekli bunu yaptım)
Benim bebeğim duygusal bir bebek ve bağ olarak güveni yavaş yavaş sağlam vermek istedim) .
Şuan aklıma gelenler hızlıca.
18/19/20 toplamda sabırla 3 ayda öğrendik.
Bunun bana katkısı çok oldu markette girdiğimiz de aynısını yaptık sadece onun için almam gerekenleri bilir onun harici asla almaz, diretmez.
Oyuncaklar farklı çözüm ürettim. Şükür şuan bir yere girdiğimiz de sakince, bazen beni zorlasa da en azında ikna ederek krizsiz çözümlüyoruz.(Nadir kriz olur) ama hallederim.
Buna şahit olan market çalışan arkadaslar artık bizim ki abisi ablasi diyor🤣
Biz böyle çok anne gördük iknaya girip çocuğuna pes deyip çıkan. Ama bu markette ilk siz başardınız ve hala sizi konuşuruz kendi aramızda dedi.
Evet genelde bime oyuncak geldi zaman oluyor 2 haftada bir olur o sadece sakince alır ve bende sakince koymamız gerektiğini anlatırım çıkarız.
Benim en büyük şansım ay olarak erken başladım ki 2 ya girdiğimde daha zor olur dedim. Yazarken nasır gibi gelebilir ama 3 ay az değil.