cilginanneogul ayyy sarılıyorum şimdiden. Siz bensiniz gelecekten bildiriyorum. Öncelikle emzirme sonlanmadıysa lütfen sonlandırmayın tandem emzirme yapın. Bu pek çok sorunu ortadan kaldıracak. Biz de emzirme sonlanmıştı 28. Ayda. 29. Ayda hamile olduğumu öğrendim 3 yaş 2 ay araları. Emzirirken görünce deliriyor. Kardeşine yönelik bir şiddeti olmadı ama her seyi eve fırlatıyor bana babasına vuruyor. Sınır koyduğumuz ne varsa zorladı. Sezaryen olmam sebebiyle onu kucağıma alamadım ama kardeşimi alıyorsun diye sinir krizi geçirdi. Yemek yemeyi bıraktı ben bebeğim yiyemiyorum, ben bebeğim giyinemiyorum dedi. Bende emmek istiyorum bende bebeğim dedi hatta emmeye çalıştı izin vermedim ama kıyafetimi kapatıp, sarılıp onu da emme pozisyonunda tuttum emiyormuş gibi yaptı . 24 aylık bez bırakmıştı Tuvalet geriliği oldu altına yaptı bir cok kez ben bebeğim tutamıyorum dedi. Sürekli kardeşini taklit ediyor yani. Eğer normal doğum olursa daha az sıkıntı çekersiniz , sezaryen fiziksel sıkıntıları da zorluyor. Suan 57 günlük olduk bi kaç gün önce kucağıma alıp döndürdüm anne artık beni döndürecek kadar iyileşmişsin dedi. Ve ben onunla daha fazla zaman geçirdikçe sıkıntılar azaldı. Pedagog söyle önerdi bize , yeni gelen kardeş ilki icin kumadır , siz ne kadar rutine sahip çıkıp ona senin yerin değişmeyecek mesajı verirseniz rahatlar ve sorunlar azalır. Büyük 20 aydan beri kreşe gidiyor kres olmasa bitmiştim. Cünkü yalnız bir anneyim hiç destekçim yok, eğer sizinde yoksa şimdiden mutlaka kreşe başlatın. Doğuma yakın sakın başlatmayın yenisi geliyor beni attılar diye algılıyorlarmış sorunlar daha cok büyüyormuş. Evde aynı anda yalnızsak kardesi ağlarsa büyük de ağlıyor , bende ağlıyorum ona gitme bana bak diyor. Zor Allah yardımcınız olsun. Kimden nasıl destek alabiliyorsanız çekinmeyin mutlaka bir yardımcınız olsun