Nobahari Çok araştırdım bu konuyu yabancı kaynakları bile okudum çünkü annem de 2.5 aylık oğlumu uçuklu ağzı ile öpmüştü. Çok tehlikeli ve kesinlikle yapılmaması gerekiyor ama iyi haber uçuk yani herpes virüsü çok yaygın, sizin de bir noktada geçirmiş olma ihtimaliniz çok yüksek. Bunun faydası şu: Sizin geçirdiğiniz tüm viral enfeksiyonlara karşı antikorunuz oluyor. Bu antikorlar koruyucu oluyor ve anne karnında bebeğe de geçiyor, emzirmeseniz bile doğumdan 6 ay sonrasına kadar bebeğin bünyesinde kalmaya devam ediyorlar. Emziriyorsanız daha da uzun süre koruması olabiliyor.
Oğlumda bir bulaş olmadı, umarım sizin bebeğinizde de aynı durum olur. 🌸