Benisahtesevme2 ortamda onu geren rahatsız eden şeyler olmalı. Konuşsa bile 2.5 yaşında bi çocuk “burası çok kalabalık, ben ne yapacağımı bilemedim, sesten gürültüden rahatsız oldum, burdan uzaklaşmak istiyorum” diyerek duygularını sözel olarak ifade edemeyeceği için davranışlarına yansıyo. Bunları örnek olarak yazdım bu arada tamamen başka sebepler de olabilir. Onları sizin gözlemleyip bulmanız lazım. Sonrasında da duygularını yansıtmalısınız. “Burası biraz kalabalık evet, bu seni rahatsız etmiş olabilir. Şu an kaygılı, tedirgin, öfkeli vs hissediyo olabilirsin. Seni anlıyorum. Ben yanındayım. İstersen sarılalım. İstersen başka bi odaya geçelim vs” şeklinde çocuğu rahatlatabilirsiniz. Bu şekilde yanında olup hissettiklerini normalleştirerek, duygularını tanımasını ve ifade etmesini sağlayarak davranışlarını da düzenleyalirsiniz. Sabır gerektiren zorlu bir süreç ama inanın çok faydasını görürsünüz