Ayrgulkr önemli olan doğum kilosudur. 5. Ay doğum kilosunun 2 katı , 1 yaşta doğum kilosunun 3 katı sınırdır. Kilo alımı ilk aylarda olduğu gibi her ay 1 er kilo gibi artarak devam etmez ortalama 5. Ay civarında kilo alımı yavaşlar. Ayrıca diş çıkarma dönemi , hastalık gibi durumlarda zaten bebek yemeyi reddedebilir, kilo alımı durabilir, verebilir hatta. Mühim olan sağlıklı olması ancak ülkemizde maalesef kilolu bebek sağlıklı gibi bir algı var kaldı ki dünyanın obezite gibi bir sorunu var. İşin özü bebekleri kıyaslamak , sanki her aynı aydaki bebek aynı kiloya sahip olacakmış gibi üzülmek ya da fazlaysa sevinmek maalesef üzücü. Kaldı ki üzülmekle de kalmayıp biraz akranlarına göre zayıfsa yesin diye yanlış besinler verip çocuğunun gelecekteki hayatını maalesef karartan anneler bile var. Diyeceğim şu ki , lütfen doğum kilosuna , sağlık durumuna vs bakarak kilo kaygısı yaşayın aksi hem bebek hem de sizin için kaygı verici olur. Sağlıkla büyütün inşallah bebeğinizi…