Ipek222 merhabalar😊 araştırma bir laboratuvar ortamında hemşirelerle beraber yapılıyor yani bebeklerin hiç akışlın olmadıkları bir yerde hiç alışkın olmadıkları kişilerle, anneler de izliyor. Her gün bebeklerin uyumadan önceki ve uyuduktan sonra ki stres seviyeleri ölçülüyor ve bebeklerin uyumadan önce de sonra da stres seviyelerinin yüksek olduğu görülüyor yani uyutmaya başlamadan önce de bebekler aslinda strsli , annelerde bebekler uyuduktan sonra stres seviyesinin düştüğü görülüyor. 3. Günle beraber bebekler daha az ağlayarak veya hiç ağlamadan uyuyor fakat hala uyumadan önce de uyuduktan sonra da stresliler. Fakat araştırma yarıda bırakılıyor 5 günlük olması gerekirken 3. Günde bitiyor. Bu araştırmayı Wendy middlemis ve ekibi 2012 yılında yapılmış. Fakat dünyada bu araştırma bebek/çocuk uykusu ve psikolojisi alanında uzmanlaşmış çoğu Doktor, Psikolog and Psikiyatr tarafından kabul görmüyor çünkü hem tasarımı yanlış ve hem çıkan datadan bu sonuçlara ulaşmak mümkün değil.
- Bebekler hiç alışkın olmadıkları bir yerde hiç tanımadığı yüzlerle uyutulmaya çalışılıyor. ( Uyku eğitimi bebeğe güven verir ve bu yanlış bir uygulamadır)
- Bebekler yatağa koyulmadan önce ki ölçümde de streslilerdi yani daha başlamadan (ortam ve insanlar yabancı) , uyuduktan sonra da bu streste artış olmamış.
- Çalışma tamamlanmamış
- Ve çok önemli atlanan bir nokta…kortizol sadece çok yüksek seviyelerde uzun süreler ve düzenli olarak varolduğunda zararlı ki bunun olması için de ciddi ihmal, taciz, şiddet gibi durumlar olması gerekiyor yani Harvard Üniversitesinin toksik stres dediği durum…onun dışında zaten herkesin vücudunda bulunan gün içinde farklı zamanlarda iniş çıkış gösteren normal bir hormon kortizol, gelişim için önemli olan pozitif stres denen gruba giriyor.
Aslında tam tersi uyku eğitiminin yararlı olduğunu gösteren bi çok popüler araştırma vardır ve bunlar uzun vadeli bebekleri düzenli olarak takip eden araştırmalardır 😊
Tabi ki yararlı olsun veya olmasın bebekleri odaya bırakıp hiç bir destek vermeden susup uyumasını beklemek bebeği pes ettirmek ve vazgeçirmektir. Kimsenin uygulamaması gereken yöntemlerdir. Fakat bebeğinizin yanında ona güven vererek ve severek uyutuyorsanız, başta yaptığı protesto ağlamalarını tolere edebildiğimizde bebeğimiz bi kaç gün içinde alışır ve tam tersi huysuz ve uykusuz bi bebek olarak değil uyuyan ve mutlu bir bebek olarak devam edebilir 😊
Herkes almak zorunda mıdır elbette hayır. Ama bebeğinde anneninde hayat kalitesi olumsuz etkileniyorsa iki taraf için mükemmel bir çözümdür. Uyku bebeklerde beslenme kadar önemlidir 😊