Minnikkizz genelde adetin başlangıcı ve bitişinde ne yapılması gerektiği kafa karıştırıcı oluyor. Oruçluyken adeti başlayan bir kadının iftara kadarki süreyi oruçlu gibi geçirmemesi, bir yudum suyla bile olsa orucunu bozması gerekir. Tersi bir durumda adeti gün içerisinde biten bir kadının gusül abdesti aldıktan sonra günün kalan kısmını birşey yemeden içmeden oruçluymuş gibi geçirmesi zorunlu olmasa da edeben güzel görülmüştür.
Sizin durumunuzda ise her ne kadar adet sancısı çekmeniz bu gördüğünüz lekelenmenin adet olduğu ihtimalini artırsa da yüzde yüz bir kesinlikten söz edemiyoruz zira normal düzeninizden bir iki gün önce olduğunu söylüyorsunuz ve sadece bir defaya mahsus bir leke görmüşsünüz. Bu tür muallak durumlarda ihtiyatlı hareket etmek en güzelidir. Adet olduğunuzu kesin anlayacağınız zamana kadar orucunuzu bozmayın. İftardan beş dakika önce bile olsa adet olduğunuza kesin emin olursanız su içip orucunuzu bozarsınız. İftara kadar hiç emin olacağınız bir durum yaşamazsanız temkin gereği orucunuzu tamamlayın ve her halükarda Ramazan sonrasında bir gün kazasını tutun. Allah kabul etsin 😊🌺