ecosummm Benim oğlum 3,5 yaşında ve maşallah diyim gayet akıllı uslu bi çocuk. Yani bir çocuğun yapması gereken şeyleri yapıyor, tabiki arada inadı tutsa da genel olarak konuşup anlattığımda anlıyor ve orta yolu buluyoruz. Ama arkadaşlarımın sıklıkla söylediği 4 yaşa az kaldı bi 4 olsun bak tanıyamayacaksın oluyor. Bu da beni düşündürmüyor değil 🤷♀️ Genel olarak sendrom dönemlerini anlayabiliyorum sürekli yasıyla ilgili, davranışlarıyla alakalı kitaplar okuyorum neyi neden yaptığını anlamaya çalışıyorum. Bu da işimi biraz kolaylaştırıyor. Genel olarak öğrendiğim şu ki her bireyin özellikle çocukların sevgi dillerinin çok farklı olduğu ve çocuğumuzun sevgi dilini öğrenmemiz gerektiği. Sevgi depoları yetişkinlerin aksine çok çabuk boşalıyormuş. Sürekli tazelenmek yenilenmek istiyormuş. Kimisi dokunarak, kimisi sözle, kimisi övgüyle, kimisi hediyeyle kimisi etkinlik vb zaman geçirilerek anlıyormuş sevildiğini. Ben de hırcınlaştıgında sevgimi daha da fazla göstermeye çalışıyorum ve bu yöntemlerin hemen hemen hepsini sıklıkla yapıyorum. Çok da faydasını görüyorum. Belki sizin de işinize yarar diye yazıyorum. Tabi daha 4 yaş olmadı oğlum belki o dönem geldiğinde bunlar bir süreliğine de olsa işe yaramayabilir bilemiyorum ama denemekten zarar gelmez diye düşünüyorum.