Tecrubelianne güzel kardeşim ancak yazmaya imkan bulabildim ama geç kalmış da sayılmayız. Peygamberimiz kadir gecesini Ramazan ayının son on gecesinde arayın buyuruyor. Yani kadir gecesinin hangi gece olduğu saklanmıştır ve bu sebeple her geceyi kadir gecesi ihtimaliyle geçirmemiz gerekiyor. Ramazan ayı bitene kadar şu yazacaklarımı kendinize ölçü kabul edebilirsiniz:
Adetliyken Kur’an’dan tek bir ayet bile ibadet niyetiyle okunamaz, yüzünden veya ezbere okunuyor olması hükmü değiştirmez. Sadece dua anlamı taşıyan ayetler dua ve korunma niyetiyle okunabilir. Bu sebeple adet dönemine denk gelen fazileti bol gecelerde Kur’an’dan herhangi bir kısmın okunmasından kesinlikle uzak durulmalıdır.
Onun yerine adetliyken şunlar yapılabilir: Sünnete uygun olarak yüz defa istiğfar çekilir, yüz defa salavat getirip yine yüz defa “subhanallahi ve bihamdihi” denilebilir. Başka birçok güzel zikir varsa da uzun tutmamak için hepsini yazmıyorum. Kısacası adetliyken zikir çekmek caizdir, akla gelen zikirler çekilebilir. Bir de Allah’ın isimleri anlamlarıyla birlikte okunabilir, çok istifadeli olacaktır. Bunlar dışında meal alıp Kur’an’ın anlamı okunabilir. Eğer meal yoksa internetten açıp okuma imkanı da vardır. Hadis okunabilir, peygamberimizin hayatını anlatan bir kitap okunabilir. Yani genel olarak okuma üzerine yoğunlaşılabilir. Ve tabi gönülden geldiğince uzun uzun dualar edilebilir ki en çok buna ihtiyacımız var. Kur’an’da geçen ve peygamberimizin yaptığı dualar bizim için çok güzel örneklerdir, onlardan yararlanıp dualarımızı zenginleştirebiliriz. Rabbim hepimizin yapacağı duaları hayırlı şekliyle kabul etsin, bizleri her türlü musibetlerden korusun, ömrümüzün kalan kısmını geçen kısmından hayırlı eylesin, rızası doğrultusunda bir hayat yaşamayı cümlemize nasip etsin 🤲🏻❤️