Merhaba kızlar. Biraz uzun olacak ama rica ederim okuyun. Fikirlerinizi bekliyorum. Bebeğim 7 aylık erkek bebek. 7kg 300 gram. Yaklaşık 4 aydır ayda 200 gram kadar anca alıyor. Alerji diyeti yapıyordum süt ürünü, buğday yumurta hepsini kesmiştim. Test yaptırdık Yumurta alerjisi çıktı o yüzden şu an sadece Yumurta yemiyorum. Diyet yapmaya başladıktan sonra kilo alimi yavaşladı ve aynı ay hareketlendi bebeğim. Yani görseniz 3.5 ayda dönmeye başladı, şu an emekliyor ve bi yerlere tutunup ayağa kalkabiliyor. Yerinde durmayan kıpır kıpır bi bebek. Acaba hareketli olduğu için mi kilo alamıyor? Doktorumuz onunla ilgisi yoktur bi tahlil bakalım dedi. Fakat kan veremedik 6 yerden denemelerine rağmen alamadı hemşireler.
Bir de kızlar uyku da çok sorun bebeğim bazen saatte bir bazen de iki saatte bir mutlaka uyanıyor geceleri. Kilo alimi az diye her uyandığında emziriyorum, yaptığım doğru değil biliyorum ama. Gece en az 3 4 defa emiyor yani. Buna rağmen bebeğim kilo almıyor acaba sütüm mü doyurmuyor? Süt çok bunu biliyorum tazyikle geliyor bazen ve bebeğim çok sık yutkunuyor emerken ama dikkati dağınık memede 5-6 dk anca kalıyordur. Blok emzirme yapıyorum sadece ön süt almasın diye.
Günde 6-7 kere dolu bez atıyorum, en az 1 kere kakasını mutlaka yapar. Bezinin doluluguna bakınca da doyuyordur diye düşünüyorum bilmiyorum kızlar yorulmaya başladım.
Doktorumuz bu ay vitamin verdi ek gida ile desteklersin, yine kilo almazsa mamaya geçelim dedi ama ben alerji mamasi vermek istedim bu aydan. Bebeğim asla icmedi biberon mamasını. Kaşık maması veriyorum bir öğün hipp in 5 tahillisini onu da 2 yemek kaşığı yapıyorum muzla karıştırıp kahvaltıda yapıyorum ikindiye kadar anca bitiriyor taksit taksit yiyor.
Püre pek sevmiyor. Kabak, havuc, haşlanmış elma, patates falan denedim irmikle birlikte karıştırıp süzgeçten geçiriyorum ama 3-4 kaşık yiyip çıkarmaya başlıyor ya da ağzında bekletiyor. Çorba veriyorum akşamları yayla corbasi, tarhana, mercimek falan veriyorum et suyu ile yapıyorum bi kepçe kadar içiyor ama onu da 2 öğünde anca içiyor. Labne peynir ve yoğurt veriyorum azar azar yiyor onları da.
Ne yapacagim hiç bilmiyorum uyumuyor, kilo almıyor bunların sütle alakası var mı, kaşık mamasını çesitlendirip arttirmali miyim? Alerjik olunca her mamayi da veremiyorum. Tecrübeli anneler lütfen fikir verin yıpranmaya başladım üzülüyorum. Çevre baskısı da bir yandan “bu çocuk zayıf, sütün var mi”…
Son olarak bebeğimin genel durumu iyi kızlar keyfi yerinde, mutlu, oynuyor gayet aktif bir bebek. Uzun oldu biliyorum ama bütün detayları ile yazmak istedim lütfen yardımcı olun anneler 🌸