minikoglummmmm kim yediyse tarif istedi atıyorum hemen tarifim hazır durur isteyen oldukça hop kopyala yapmıştır atarım
Damak zevki tabi karışmak istemem ama ıslanarak yapılan köftenin tadı olmuyor bunu akşam hazırlayın ertesi akşama tadına doyamazsınız o kadarını söylüyorum her zaman önceden hazırlamak zorunda değilsiniz ama önceden hazırlayıp tadı oturdukça lezzeti katlanıyor
♦️Kişi başına 1 çay bardağı ince bulgur (ben her zaman her ihtimale karşı bir bardak fazla koyuyorum)
♦️bir soğan
♦️iki diş sarımsak
♦️2 yemek kaşığı kadar salça
♦️Salçamın tuzu iyiyse tuz eklemiyorum salçan tuzsuzsa ona göre tuz ekleyebilirsin
♦️Nar ekşisi yada limon
♦️Yarım kiloluk kavanoz domates konservesi yada domates rendeliyorum kişi sayısı arttıkça 1 kg lık konserve kullanılır
♦️3 4 yemek kaşığı kadar isot
♦️1 su bardağına yakın zeytinyağı
❗️Zetinyagını bir kaseye boşaltıp isotu yağla karıştırıyoruz kenarda beklesin❗️
Yoğurma leğenine ince bulguru, küçük doğranmış soğan ve sarımsağı , salçayı bırakıp yoğurmaya başlıyoruz
⛔️Limon kullanacaksak limonu da kabuğuyla doğrayıp içine ekliyoruz suyu bitince çıkarıyoruz ⛔️
arada domates konservesiyle sulandırarak ince bulgur yumusayana kadar yoğuruyoruz. Limon kullanmadıysak damak zevkine göre nar ekşisini ve isotla zeytinyağını döküp iyice karştırıyoruz. Anında da yenilebilir istenirse de poşete koyarak dolapta dinlendirip çıkarınca biraz daha sade zeytinyağ dökülerek yenilebilir sonraki seçenek benim yaptığım tadı daha güzel oluyor öneririm