Deletedmom_71 güzel kardeşim Ramazan ayında oruç tutmama ruhsatı olan durumlardan biri 90 km’yi aşan bir yolculuk halidir. Seferi olan kişiler dört rekatlı farz namazları iki rekata düşürdükleri gibi oruç tutmama ruhsatından da yararlanabilirler. Fakat bu ruhsatın geçtiği ayetin devamında “Ama orucu tutmanız -bilirseniz- sizin için daha hayırlıdır” buyuruluyor. Bu sebeple direkt oruçtan vazgeçmek yerine tutmayı öncelemek daha uygundur. Oruca niyetlenip yolculuğa başlayın ve sizi ciddi anlamda zorlamadığı müddetçe basit sebeplerden ötürü orucunuzu bozmayın. Fakat olur da herhangi bir hastalık veya meşakkatli bir durumla karşılaşırsanız bu durumda orucunuzu bozmanız kefaret değil sadece kaza gerektirir. Orucu bozmanız halinde gideceğiniz yere vardığınızda iftar vaktine daha varsa yolculuk bitiminden sonrasında oruçlu olmasanız bile oruçlu gibi beklemeniz Ramazan ruhuna çok daha uygun düşer 🌺