laviniia şimdi yeni doğan bebekler çene kasları güçlü olmadığı İçin iki çekip bırakıyor. Meme emmek zaten en çok rahatladıkları ve kendilerini güvende hissettikleri yer malum. Bu yüzden hemen uyurlar genelde. Malesef ki bu doydukları anlamına gelmiyor. 2 saatte bir emzirin derler genellikle ama bu kural bana aşırı saçma geliyor. Mama versen en azından o biberonu görüyorsun. Bitirince daha uzun soluklu tok tutma durumu var. Anne sütüne göre biraz daha koyu ve doyurucu kıvamda anne sütüne göre. Fakat emzirince öyle olmuyor. Bebek yorulduğu İçin emzik niyetine ağzında tutuyor. Biz annelerde emiyor sanıyoruz. Gerçekte öyle değil ama. O yüzden ben sürekli emzirirdim. Uzun uzadıya uyumasına fırsat vermezdim. Bazen yarım saat, çoğu zaman saat başı emzirirdim ve göğsümde uzun tutardım. Uyurdu ama ben uyandırırdım sürekli. Çünkü uyanıkken emdiğinde anlamlı emmiş oluyor. Sık sık emzirmen lazım. Yani bir bakıma göğsüne yapışmalı başlarda. Çene kasları güçlenince zaten bu kadar uzun emmesine gerek kalmayacak. Etrafında bu konuda seni emzik gibi kullanıyor kendini yıpratırsın gerek yok yapma böyle diyenler eminim çok olacaktır ki bende de olmuştu. Kimseye kulak asma. Doğru olanı yapmanı öneririm. Sarılık çünkü bebek için ciddi bir konu. Geçer ama bir anne sütü ile sağlıklı geçmesi var, bir hastaneye yatıp fototerapi denen mor ışık görmesi var. Sen elinden geleni yap. Göreceksin çok hızlı şekilde düşecek bilirubin değerleri. Benim oğlum 10 aylık. Ek gıdaya 5 aylıkken geçtik ve mama takviyesi de yapıyorum. Mama verme dediler. Ek gıdaya bu kadar erken başlama dediler. Seni emzik bellemiş dediler. Neler duydum neler. Şimdi memeden kes yeter diyorlar ama ben emziriyorum yine de. İstediği sürece de vermeye devam edicem inşaallah. Evlat senin. Sen ne istersen onu yap. Kimseye çocuğa karışmaları konusunda izin verme…