Muhendisella_ canım tadım bir öğündür mama ya da memeden sonra sadece bir çay kaşığı sebze (mesela havuç püresi) verirsin yutar yutmaz onun bileceği iş ama amaç alerji mi değil mi anlamaktır. Ertesi gün 1 tatlı kaşığı miktarıyla aynı sebzeyi verirsin. Yine sonraki gün 1 çorba kaşığı aynı sebzeyi verdin ve kakada bir problem alerjik bir durum yoksa ertesi gün başka bir sebze (mesela patates püresi) bir çay kaşığı verirsin bu böyle devam eder ama mesela baktın havuçta sıkıntı yok patates verdin o gün havuç da ver ama patatesi çok verme. 3 gün böyle her sebzede. Daha sonra alerjisi olmadığına emin olduğun sebzeleri karıştırıp verebilirsin. Yoğurt için de bu geçerli bir çay kaşığı bir tatlı kaşığı bir çorba kaşığı denemesinden sonra mesela meyve denettin elma püresi yine 3 gün kuralı ardından elma ve yoğurdu karıştırıp verebilirsin. Bebeklerimiz damak tadı olan küçük insanlar beğenmezse zorlamıyoruz 5 gün geçtikten sonra yine deniyoruz. Ben böyle böyle şu an kahvaltıda yumurta sarısından omlet bile yapıp veriyorum peynir seviyor mesela. Ekmek içi de seviyor az olmak kaydıyla veriyorum. Çorba sevmedi ben de sebzeleri püre yapıp yediriyorum. Yoğurdu sade sevmedi muzla karıştırıp verdim sevdi. Böyle böyle gidebilir bu liste. Ama mümkün olduğunca her şeyi kendimiz yapıcaz mesela bebe bisküvisi yapabilirsin pekmezli çok sever benim oğlum ıhlamur ile yumuşatıp veriyorum. Yoğurdu peyniri yapabiliyorsan kendin yap. Ben pütürlü gıdalara geçiyorum mesela şimdi biraz çiğnesin diye dişi yok ama damağında eziyor. Köfte içi haşlanmış pilav patates içi veriyorum bayılıyor. Birlikte oturun hep sofralara