etisekeri şöyle ki gerekçeli karar ekim ayında çıktı. Şubat ayında zam kesinleştiği için nafaka da %30 zamlandı. Ara zam ilk denk geliyor olacak o yüzden talep etme hakkım var mı bunu öğrenmem gerek..
Şimdi ara zamda nafakada artırım yapılmadığını düşünelim. Nafakayı ödeyen kişi ara arttırım yapılmış maaşı üzerinden ikinci zammı alırken sen nafakayı alırken aynı oranda artış almamış olacaksın.
Örneğin 20bin maaş alıyor olsun %50 ara zam alsın; 20bin + 10bin=30bin maaşı oldu. Yıl sonunda tekrar %50 zam alsın.
30bin + 15bin=45bin maaşı oldu.
Sen yıl sonunda nafakaya %100 zam almış olsan
En başında 5bin nafaka aldığını düşünelim.
5bin %100 zam ile 10bin oldu.
Fakat ara zam + yıl sonu zammı şeklinde nafaka arttırımı olsa;
5bin %50 ara zam ile: 7.500
%50 yıl sonu zammı ile
7.500 + 3.250 = 10.750 TL
Sonuç olarak aynı orantıda artmış olmuyor.
Ek olarak evet ince hesap yapıyorum. Çünkü ne tazminat ne kendime nafaka ne de çalışıp ortak hesaba attığımız kazançla aldığımız arabadan hak talep etmedim. Ve yıllarca psikolojik şiddete maruz kaldım. Boşanırken de bir an önce kurtulmak adına hakedişlerimin ardına düşmedim. Fakat daha fazlasına izin vermeyeceğim.. Siz de hiç kimsede hakkınızı bırakmayın benim gibi gerekirse ince hesap yapın ki bu gibi insanlar bir kişinin daha hakkına giremesin..