NihalE58 Diğer arkadaşlar gibi İzmirde değil muhabbetine katılmıyorum. İzmir gökdelenlerin arttığı, İstanbullaşmış yerler demek değil. Antik kentleriyle, yaylalarıyla, sıcak insanıyla oluşmuş güzel bir şehir. Bergama’nın kendi insanı iyidir. Ve mesafe olarak uzak olsa da İzmir insanının kendisidir. Yani izmirin içinde yaşayıp Gümüşpalada Kadifekalede ikamet etmekte var. Konu sadece denizse mesela İzmir içinde ikamet edip denize yarım saatte ulaşmak var. Arkadaşlar biz de Bergama’dan 20 dk içinde ulaşabiliyoruz😄
Ama sonuç olarak artık güvenli değil, kendini geliştiren bir yer değil ki bunun sebepleri var. Bergama’da bir grup zengin insan var. İsim vermeyeyim ama Bergama’ya yapılacak her değişiklikte önüne taş koyan insanlar çünkü bu şekilde para kazanabiliyorlar. Bergama’ya 20 yıl önce Kipa açılacağı vakitte açılması düşünülen arazileri gidip satın almış insanlar. Küçük tefecileri, haraç kesenleri besleyen insanlar. Düzgün işletme açanları yıldıran insanlar. Bu insanlar yüzünden yıllarca doğru düzgün bir otobüs terminali yapılamadı. O yüzden burası kolay kolay gelişecek bir yer değil. Ama gezmeye gelin. Kozak yaylaları, Asklepionu, Kızıl Avluyu, Eşref Amcayı, Salepçioğlunu, Kaleyi gezin antik kenti aşık olunacak kadar güzeldir🙃