Merhaba sevgili anneler. Sizlerle tuvalet eğitimi sürecimizi paylaşmak istedim. Belki birilerine yardımı dokunur.Kızım şu an 28 aylık. Ama henüz 16 aylıkken tuvalet kavramının oturması için ön hazırlık yapmaya başlamıştım. Lazımlığını bizim klozetimizi görmücek şekilde tuvalette uygun bir köşeye koymuştum. Kıyafetleriyle oturuyordu. Ben tuvalete gittiğimde her gidişimde tuvalete gidiyorum diye belirterek giderdim. Kızımda bunu duyunca kendi lazımlığına giderek oturdu hep. Sifonuna bastı vs. Oyun oynarken bebeklerini çiş yapmaya lazımlığa götürdük. Bebeklere çişimi yaptım rahatladım vs dedirttik. Sonra Minik Elifin tuvalet eğitimi kitabı ve kakaloji kitabını aldım. Minik elifi mutlaka almanızı tavsiye ederim. Kızım o kitapla iyice oturttu tuvalet işini. Hatta 18 aylıkken elifi okuduktan sonra, anne aba oldum bezi çıkar diyip lazımlığa yapmak istemişti. O gün bir iki bezsiz oturdu ama kendim psikolojik danışman ve rehberlik öğretmeniyim 2 yaş öncesi başlamayı pek önermediğimiz için ve kızımın hazır olmadığını bildiğim için başlamadım eğitime.Şu an 28 aylığız. Tuvalet eğitiminde 5. Günü tamamladık. Gece gündüz aynı an da bırakılması tavsiye edilir öyle yaptım. Bez takmıcağımızı şöyle söyleyerek başladım, annecim artık bezi takmayalım istersen. Bezi takmayınca daha rahat olucaksın.(sürekli pişik olurduk ve kaşınırdı). Bez takmayınca pişikte olmazsın kaşındırmaz seni.(kendine ben ablayım der hep). Sen zaten abla oldun artık yapabilirsin. Bezleri başka bebekler taksın, bebeklere verelim dedim. Tamam dedi
Sürecimizi yazmadan Psikolojik açıdan püf noktaları yazmak isterim! .
*eğer tuvaletini altına kaçırırsa, halıya vs yaparsa ona kızmayın.Sert tepkilerle verilen eğitim travma etkisi yaratabilir ve ileride büyüdüğünde altına kaçırma problemi yaşayabilir.Aşırı titizlik, cimrilik gibi kişilik özellikleri gelişebilir. Bu sefer halıya yaptın bir şey olmaz temizleriz ama bir dahakine tuvalete yapmalısın annecim diyebilirsiniz. Kirli çamaşırlarını sepete kendisi atıp sorumluluk alabilir. Unutmayın daha yeni öğreniyor.
**çişini kakasını yaptıktan sonra birlikte tuvalete dökün. Sifona basın. Ve bay bay çişler. Annenizin yanına gidin sizi bekliyor vs diyin. El sallayın. Kulağa saçma gelebilir ama bu yaş çocuklar her şeyin insanlar gibi canlı olduklarını düşünürler. Kaka, çiş kavramı böylece korkulacak bir şey olmaz
***kaka konusu en önemlisi. Çocuklar kakalarını görünce genelde korkarlar. Çünkü kendilerinden bir parça kopmuş gibi hissederler bazen de görünüşten korkarlar. Kakasını yapınca da başardın. Harikasın. Hadi gel annesine gönderelim onu da vs diyin.
***annen, baban herkes tuvaletini yapıyor. Tuvaletimizi yapınca rahatlıyoruz vs diyin süreç normalleşsin.
***kakası hakkında pis, kötü kokuyor vs demeyin. Yine olumsuz etki yaratabilir
***ilk yaptığında ödül verebilirsiniz
***gece gündüz aynı an da bırakın
***hem çocuk hem anne sürece hazır olmalı
Çok uzun oldu ama sürece geçiyorum. İlk 2 gün ben çişi gelip gelmediğini çok sık olmamakla birlikte sordum. İlk gün sadece 1 kez altına kaçırdı diğerlerini lazımlığa yaptı. İlk gece 2 saat sonra kaldırdım ama kalkmak istemedi lazımlığa oturunca ağladı ben de zorlamadım.yatağa alınca altına yaptı. Saat 1 den sabah 8 e kadar kaldırmadım bir daha yapmadı. İkinci gün önceden söz verdiğimiz için misafirliğe gittik. Normalde alıştırma külodu takılmasını önermeyiz. Çünkü beze benzediği için çocuk altına yapabilir. Ama 2. Gün olduğu için başkasının evinde cesaret edemedim taktım sonuç 8 kez altına kaçırdı hiç lazımlığa yapmadı. Gece hiç kaldırmadım yine bir kez altına yaptı. 3. Gün 3 kez altına yaptı eyvah dünün etkisi derken toparladık. Öğleden sonradan itibaren çişi gelince çişim geldi diyip hep kendi yaptı.Gece 1 kez kwndi uyandı çişim geldi dedi. 4.gün ve 5. Gün gündüzleri kendi hep fark edip söyledi ve yaptı. Birkaç kez kaçırdı. Oyuna dalarsa ben hatırlattım. 4. Ve 5. Gün yine gece hiç kaldırmadım ve saat 11 de uyuyor 9 a kadar tuvaletini hiç yapmadı. Bizim sürecimiz şimdilik böyle. Umarım en az sorunla geçer herkesin.Çocuktan çocuğa süreç değişir pes etmeyin