Evet duyu bütünleme konusunu kesinlikle araştırın.Benim kızım da öyleydi asla dokunmazdı, ellemek istemezdi yiyecekleri elini çekerdi ıyy der gibi.Duyu bütünleme konusunu biliyordum ama üzerine çok eğilmedim o zaman.Zor bir beslenme sürecimiz oldu şu an 3,5 yaşında ve yemek hep problem.Yumuşak şeyleri yemiyor, ağzına azcık büyük gelse öğürüp çıkarıyor, et ürünlerini çok küçük parçalarla pilavla falan karıştırırsak yiyor.Bu hassasiyet başka alanlara da yayılıyor. Oyun hamuru vs şeyleri uzun bi süre ellemedi. Hani “Huylu” diye etiketlenen çocuklar vardır ya aslında duyu bütünleme eksikliği yaşayan çocuklar bunlar. Hepimizde bir miktar var ama bazı kişilerde daha fazla. Biz geçen hafta duyu bütünleme terapisine başladık inşallaj güzel sonuçlar alacağımıza inanıyorum.Eğer duyu bütünleme eksikliği varsa başka alanlarda da zamanla kendini gösteriyor dikkati sürdürememe, sakinleşme becerisinde zorlanma, aktivitelere odaklanamama gibi. Bunu şu an yaşıyor olmanız bebeğinizde illaki duyu bütünleme eksikliği var ya da olacak demek değil elbette. Siz bu konuyu araştırın. Ayına uygun olarak duyuları bütünleme konusunda nasıl egzersizler, oyunlar oynayabilirim bunu araştırıp uygulayın. Hala devam ederse bir uzmana danışın. Yemek yemeyen, öğüren huylu bir çocuk çok zor. Korkutma amacıyla söylemiyorum tabiki her çocuk farklı. Ama ihmal etmeyin.