PatronBebek Din eğitimi çocukların merakının başladığı 4-5 yaşlarında başlanmaya fazlasıyla uygundur. Çocukların o dönemde hazır olmadıklarını söyleyenler oluyor, o dönemdeki bir çocuğa cennet-cehennem kavramlarını anlatmak tabi ki doğru değildir. Din eğitiminde başlangıç somut kavramlarla ve örnekliklerle başlar. Çocuğun namaz kılınmasına şahit olması, suyun oturularak içildiğini görmesi, yaralanmış bir canlıya yardım edildiğini görmesi ve bunun gibi vicdanî ve ahlâkî erdemlerin yaşatılarak örnek olunması çocuk için en önemli temeldir. Çünkü güzel ahlaka dair ne varsa zaten hepsi dinimizin bir parçasıdır. Bunlarla birlikte tabi ki Kur’an eğitimi de verilir. Fakat asla hatim yapması için zorlanmaz çünkü maksat sadece Kur’an’a aşina olmasıdır. Her aşamada zorlamadan, hazır bulunuşluk seviyesi göz önünde bulundurularak ve sevdirilerek din eğitimi verilir. Arapçada dilimize çok yabancı olan bazı harfler vardır. Herkesin gırtlak yapısı bu harfleri çıkarmaya müsait olarak yaratılmış olsa da meslekî tecrübemle biliyorum ki yaş ne kadar ilerlerse o harfleri çıkarmak o kadar zorlaşıyor. Erkenden öğrenilen harfler çok daha güzel çıkıyor. Bu sebeple kızınızı gönderme konusunda içiniz rahat olsun fakat göndereceğiniz yeri muhakkak iyi araştırın, hem öğretici hem mekanın çocuğa uygunluğu açısından içinize sinecek bir yer bulma gayretinde olun 🌺