ervakusunannesi spiral taktırmadan dolayı görülen lekelenmelerin adet kanaması olmadığı doktor tarafından söylenirse adet öncesinde ve sonrasında görülen lekelenmeler özür hükmünde olur. Lekelenmeler hakkında muhakkak doktorunuzla görüşüp durumu teyit etmelisiniz. Eğer öncesinde zaten konuştuysanız ve eminseniz o zaman direkt bu hükme göre hareket edebilirsiniz. Yani adetinizin başlangıcını lekelenmenin başladığı günden saymayın. Sonrası için de hanefiyseniz 10 günlük üst sınırınız var. 10 gün dolana kadar gelen kanama adetten sayılır, 10 gün dolarsa özür hükmüne girer. Fakat adetinizin kesin bittiğini anlar ve yine spiralden kaynaklı lekelenmeler gördüğünüzü düşünürseniz o zaman gusül abdesti almalı ve özürlü hükmünde hareket etmelisiniz. Karışık mevzular, inşallah anlaşılır olmuştur 😊 bu arada en baştaki lekelenmeler özür hükmünde olacağı için adetinizin asıl olarak başladığı güne kadar kılmadığınız namazların kazasını kılmanız gerekir 🌺